معامله ۳.۳ میلیون تن انواع محصول در بورس کالا

در هفته منتهی به ۲۶ اسفندماه ۳ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۵۶۱ تن انواع کالا و محصول به همراه ۹۰ دستگاه خودرو در مجموع به ارزش بیش از ۳۰ هزار و ۳۴۶ میلیارد تومان در بازار فیزیکی بورس کالای ایران دادوستد شد. صدرنشینان این هفته بورس کالا، سیمان با معامله یک میلیون و ۵۷۹ هزار تن سیمان، سنگ آهن با معامله ۷۸۶ هزار تن و فولاد با دادوستد ۳۴۳ هزار تن بودند.

به گزارش کنکاش فردا، در هفته گذشته تالار محصول‌های صنعتی و معدنی بورس کالا شاهد معامله ۲ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۹۲ تن انواع کالا و ۹۰ دستگاه خودرو به ارزش بیش از ۲۲ هزار و ۳۰۳ میلیارد تومان در هفته منتهی به ۲۶ اسفند بود.

در این تالار یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۶۴۱ تن سیمان، ۷۸۶ هزار تن سنگ آهن، ۳۴۳ هزار و ۶۰۱ تن فولاد، ۱۱۵ هزار تن آهن اسفنجی، ۷۱ هزار و ۳۰۰ تن روی، ۱۲ هزار و ۲۳۲ تن مس، ۱۱ هزار و ۱۵۰ تن آلومینیوم، ۲۷۰۱ تن کنسانتره مولیبدن معامله شد.

در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۳۵۷ هزار و ۴۹۶ تن انواع کالا و محصول به ارزش نزدیک ۷ هزار و ۵۹۷ میلیارد تومان به فروش رسید.

در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۱۰۷ هزار و ۱۶۱ تن قیر، ۸۹ هزار و ۸۸۲ تن مواد پلیمری، ۷۰ هزار تن وکیوم باتوم، ۴۳ هزار تن لوب کات، ۴۱ هزار و ۴۹۱ تن مواد شیمیایی، ۳ هزار و ۷۴۶ تن روغن پایه، ۲ هزار و ۸۰۰ تن گوگرد، ۷۷۶ تن فرآورده های نفتی، ۲۹۰ تن گازها و خوراک ها و ۷۰ تن عاطق رطوبتی معامله شد.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۱۵ هزار و ۹۷۲ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از ۴۴۶ میلیارد تومان بود.