کاهش۶٫۵ درصدی تولیدجهانی فولاد در جولای ۲۰۲۲ میلادی

انجمن جهانی فولادگزارش داد: مجموع تولید جهانی این محصول طی جولای 2022 میلادی کاهش 6.5 درصدی را به ثبت رساند. این در حالی است که تولید فولاد ایران رشد 34.1 درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش کنکاش فردا، فولادسازان جهان طی جولای ۲۰۲۲میلادی، ۱۴۹میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که این میزان حاکی از افت۶٫۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین ۶۴ کشور فولادساز جهان از ابتدای ژانویه تا پایان جولای ۲۰۲۲ میلادی،یک میلیارد و ۱۰۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش۵٫۴ درصدی را نشان می دهد.

رشد ۳٫۷درصدی تولید هفت ماه فولاد ایران

طی مدت یاد شده، ایران در مجموع۱۷ میلیون و۴۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۳٫۷ درصد افزایش یافته است. تولید فولاد خام ایران در جولای سال جاری میلادی نیز با رشد۳۴٫۱ درصدی نسبت به ماه مشابه ۲۰۲۱ میلادی به ۲ میلیون تن رسید.

ازابتدای ژانویه تا پایان جولای ۲۰۲۲ میلادی، چین با تولید۶۰۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن( افت۶٫۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی) بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد. پس از آن، هند با تولید ۷۳ میلیون و۳۰۰ هزار تن فولاد خام(رشد۸ درصدی)، ژاپن با تولید ۵۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن(افت ۴٫۹ درصدی)، امریکا با تولید ۴۸ میلیون تن(کاهش۳ درصدی) و روسیه با تولید۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن(کاهش ۷ درصدی) طی۷ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی در رتبه های دوم تا پنجم ایستادند.

همچنین کره جنوبی باتولید ۳۹ میلیون و۹۰۰ هزار تن فولاد خام(افت۳٫۴ درصدی)، آلمان باتولید ۲۲میلیون و ۵۰۰ هزار تن(افت۵٫۱ درصدی)، ترکیه با تولید۲۱ میلیون و ۴۶ هزار تن(افت۶٫۹ درصدی)، برزیل با تولید۲۰میلیون و ۳۰۰ هزار تن(کاهش ۳٫۵ درصدی) و ایران با تولید ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تن(رشد۳٫۷ درصدی) در رتبه های ششم تا دهم جهان جای گرفتند.