۶۰ درصد دامداری‌های شهر آوه از خدمات زیرساختی محروم هستند

سخنگوی شورای شهر آوه گفت: ۶۰ درصد از دامداری‌های شهر آوه بعد از اجرای طرح هادی از خدمات زیرساختی محروم شدند.

به گزارش کنکاش فردا، حسین محمدیاری سخنگوی شورای شهر آوه اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی شهر آوه بحث دامداران این شهر است. در شهر آوه قریب به ۵۰۰ دامداری وجود دارد اما به دلیل محرومیت از خدمات زیرساختی بخش اعظمی از آنها غیر فعال شده اند.

وی افزود: شهر آوه قطب صنعت تولید گوشت در استان مرکزی است و در سه سال اخیر قریب به ۹۰ هزار رأس دام سنگین در آوه وجود داشته است اما به دلیل مشکلات امروز این آمار به ۳۰ هزار رأس رسیده است و این مسئله با سیاست اقتصاد مقاومتی که دغدغه مقام معظم رهبری است، منافات دارد.

سخنگوی شهر آوه تصریح کرد: قریب به ۵۰۰ دامداری که در شهر اوه هستند در حریم شهر قرار دارند. این دامداری‌ها قبل از اجرای طرح هادی از خدماتی مثل آب، برق و گاز برخوردار بودند اما با اجرای این طرح حدود ۲۰۰ دامداری از گردونه حریم شهر خارج شدند و از خدمات آب، برق و گاز محروم شدند و تعطیلی این واحدها معضلات زیادی در تولید گوشت این منطقه به عنوان قطب تولید گوشت استان مرکزی ایجاد می‌کند.

محمدیاری گفت: با توجه به شعار سال با عنوان رفع موانع تولید، می‌طلبد مانع از مسیر تولید دامداران برداشته شود. همه دامداری‌ها در محدوده شهر هستند فاصله آنها از انشعابات گاهی کمتر از یک متر است. اگر مشکل تأمین برق دامداری‌های منطقه مرتفع نشود سرمایه‌های مردم تهدید می‌شود.

وی افزود: اگرچه جلسات زیادی در این خصوص تشکیل شده ولی نتیجه‌ای نداشته است و ۶۰ درصد از دامداری‌های شهر آوه بعد از اجرای طرح هادی از خدمات زیرساختی محروم شدند با توجه به اینکه تنها منبع درآمد آنها از محل همین دامداری است.

سخنگوی شورای شهر آوه تصریح کرد: مشکل اساسی دیگر شهر آوه برداشت غیرمجاز از معادن شن و ماسه است اگرچه تخلفات آنها توسط کارشناسان اداره صمت ثبت شده است اما این تخریب‌ها همچنان ادامه دارد و این اقدام علاوه بر آسیب‌های جدی به اکوسیستم تبعات سوئی برای باغداران و دامداران این منطقه دارد.

محمدیاری گفت: روزانه هزاران تن از منابع این شهر به صورت غیرمجاز برداشت می‌شود اما صاحبان این منابع از ساماندهی کوچه و معابر خود محروم هستند. باید تدبیری برای حل این معضل اندیشیده شود.