افزایش کیفیت رویکرد اصلی وزارت صمت در صنعت لوازم خانگی است

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش کیفیت و بالارفتن احساس رضایتمندی مشتریان در استفاده از لوازم خانگی تولید داخل، رویکرد اصلی وزارت صمت در خصوص این صنعت است.

به گزارش کنکاش فردا، محمدمهدی برادران روز چهارشنبه درجریان بازدید از یک واحد تولیدکننده لوازم خانگی در قم در گفت‌وگو با خبرنگاران،‌ بیان کرد: امروز در قم یکی از واحدهای صنعتی صاحب نام و موفق تولیدکننده لوازم خانگی که توانسته محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه کند و با ارائه خدمات پس‌از فروش مناسب، رضایت‌مندی بالایی را در میان مشتریان به‌دست آورد،‌ به فعالیت می‌پردازد که همین نکته نشان از جایگاه این استان در صنعت لوازم خانگی است.

وی افزود: این واحد صنعتی توانسته درتولید تعداد قابل توجهی از محصولات خود تا سطح ۸۰ الی ۹۰ درصد قطعات مورد نیاز را در داخل تولید کند و این یعنی نیاز به واردات درصنعت لوازم خانگی به صورت چشمگیری کاهش یافته و مسیر خودکفایی و تامین نیاز بازار از محل تولید داخل محقق شده‌است.

وی ادامه داد: در اثر فعالیت‌های انجام شده در این صنعت، خوشه‌ صنعتی توانمندی نیز با همکاری سایر واحدهای تولیدکننده قطعات مورد استفاده در صنعت لوازم خانگی در استان قم شکل گرفته که برای تولید محصولات نهایی در واحد صنعتی یاد شده استفاده می‌شود.

برادران گفت: ما به دنبال جلب رضایت مصرف کنندگان نهایی لوازم خانگی ساخت داخل به ویژه در بحث کیفیت و قیمت هستیم و در این رابطه حذف موانع را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی تاکید کرد: اگر به دنبال این هستیم که تولیدکننده داخلی لوازم خانگی محصول با کیفیتی را با قیمت مناسب و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی به بازار عرضه کند، علاوه بر ارائه تسهیلات مالی باید در زمینه تسهیل دسترسی به مواد اولیه نیز اقدام‌های لازم انجام شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل با مساعدت انجام شده،‌ تعرفه واردات برخی از مواد اولیه مورد نیاز در صنعت لوازم خانگی کاهش یافت تا بهره‌برداران این صنعت بتوانند در بازار، قیمت رقابتی خود را حفظ کنند و کیفیت محصولات را ارتقا دهند.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: در موضوع تامین فولاد مورد نیاز این صنعت نیز با تلاش‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم قیمت برخی از کالاهای پایه مانند فولاد به ثبات مناسبی رسیده‌است و هم‌اکنون در این خصوص وضعیت مناسب‌تری از قبل داریم که قیمت‌ها با توجه به بازارهای جهانی تعیین می‌شد و کار را برای تولید کنندگان داخلی سخت می‌کرد.

امروز در قم ۱۸ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۹هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای یکهزار و ۷۲ نفر به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور محمد مهدی برادران معاون وزیر صمت، سید محمد تقی شاهچراغی استاندار و دیگر مسئولان ملی و استانی به بهره‌برداری رسید.

لازم به توضیح است؛ بهره‌برداران این طرح‌های تولیدی که در سطح شهرک‌ها و مناطق صنعتی استان افتتاح شد در زمینه تولید محصولاتی همچون انواع پاکت‌های بسته بندی، انواع قفسه، یخچال و لوازم فروشگاهی،‌ انواع دستمال کاغذی، ساخت انواع رنگ، روغن جلا و پوشش‌های مشابه، مجموعه صفحه کلاج و انواع دوچرخه به فعالیت خواهند پرداخت، همچنین محصولات پلاستیکی، انواع فنر،‌ محصولات فلزی ساختمانی، انواع کفش، انواع اگزوز خودرو، انواع محصولات پلاستیکی، کاغذ و مقوا و محفظه‌های کاغذی، انواع روغن موتور،‌ انواع لوازم فلزی کابینت و لوازم آشپزخانه از دیگر کالاهایی است که در این واحدهای صنعتی تولید خواهد شد.

از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به میهن در سال ۱۳۵۷ هجری خورشیدی تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در همان سال، «دهه فجر» نامیده می‌شود.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم  فراتر از ۸۵هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.