امکان صادرات برق تجدیدپذیر فراهم می شود/ تراز صادرات برق ۸۰ درصد مثبت است

وزیر نیرو اظهار داشت: برنامه ما در مبادلات این بوده که سالانه ۸۰ درصد صادرات و ۲۰ درصد واردات داشته باشیم، در حال حاضر میزان صادرات قابل توجه است و با توجه به نزدیک شدن به شرایط ایده ال میزان صادرات افزایش می‌یابد.

به گزارش کنکاش فردا، علی اکبر محرابیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایلنا درباره امکان صادرات برق تجدیدپذیر توسط بخش خصوصی اظهار داشت: صادرات برق تجدیدپذیر جزو برنامه‌های ما است و در حال برنامه ریزی و پیگیری این موضوع هستیم.

وی افزود: برق تولیدی از خورشید و باد با توجه به کیفیت امکان صادرات ۱۲ ماه و طی ۲۴ ساعت را ندارند و باید عملیات تبدیل انرژی را انجام دهیم و تبدیل به برق خطی شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: گروهی در وزارت نیرو روی موضوع صادرات پذیر کردن برق تجدیدپذیر کار می کنند و گزارش تکمیلی آن را ارایه خواهیم کرد.

وی گفت؛ صادرات برق و مبادلات با کشورهای همسایه جزو برنامه مهم وزارت نیرو است.

محرابیان ادامه داد؛ در طول یک سال روابط قابل توجهی برای انتقال انرژی و سنکرون برق با همسایگان داشته ایم و در حال حاضر با کشورها مبادلات برقی داریم.

وزیر نیرو گفت: برنامه ما در مبادلات این بوده که سالانه ۸۰ درصد صادرات و ۲۰ درصد واردات داشته باشیم، در حال حاضر میزان صادرات قابل توجه است و با توجه به نزدیک شدن به شرایط ایده ال میزان صادرات افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: در طول سال تراز صادراتی ۸۰ درصد مثبت است.