با ورود دادگستری خوزستان رقم خورد

بازگشت به چرخه تولید پتروشیمی پارس کیمیا کلر

شرکت پتروشیمی پارس کیمیا کلر با ۳۹۰ نفر نیروی کار به دلیل مشکلات برق در آستانه تعطیلی قرار داشت که با ورود و کمک ستاد اقتصاد مقاومتی استان خوزستان به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش کنکاش فردا، در شرایطی که واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی با مشکلات متعددی از جمله تامین سرمایه در گردش و ثابت، واردات و صادرات و مجوزهای گمرکی، امور مالیاتی، بیمه، دارایی، تامین زمین و خدمات زیرساخت جهت گسترش خطوط تولید روبرو هستند و هر کدام از این مشکلات، مربوط به حوزه فعالیت یک دستگاه دولتی است، ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه فرصتی برای حل و فصل مشکلات حقوقی- قضایی از جمله اختلاف ناشی از قراردادها، تصمیمات دستگاه‌های دولتی و دعوای میان شرکای تجاری است.

ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان خوزستان نیز در این سال‌ها به درخواست‌های متعددی رسیدگی و با رفع مشکلات حقوقی و قضایی این واحدهای تولیدی و اقتصادی، به ادامه چرخه تولید و جلوگیری از بیکاری کارگران بسیاری کمک کرده است.

در یکی از این جلسات، با رسیدگی به درخواست شرکت پتروشیمی پارس کیمیا مستقر در شهرک صنعتی شهرستان شوشتر، مشکل نوسان برق این واحد تولیدی مرتفع و کارگران آن به کار بازگشتند.

معاون رئیس کل دادگستری خوزستان در نظارت بر عملکرد ستاد پیگیری و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان از رفع مشکل تامین برق شرکت پتروشیمی پارس کیمیا کلر و بازگشت آن به چرخه تولید از طریق این ستاد خبر داد.

عبدالعباس زبیدی‌نیا گفت: شرکت پتروشیمی پارس کیمیا کلر که یکی از شرکت‌های بزرگ در تامین کلر در منطقه جنوب کشور است، به علت نوسان برق و عدم تامین برق کافی در تابستان با مشکلاتی روبرو بود و به مدت یک هفته نیز به صورت نیمه‌تعطیل درآمده بود که با طرح موضوع در این ستاد، مشکل مذکور مرتفع شد.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از واحدهای تولیدی استان و اشتغال، ادامه داد: استان خوزستان باتوجه به شرایط جغرافیایی خاصی که دارد همه ساله در تابستان با کمبود برق روبروست و انتظار می‌رود با مدیریت صحیح توزیع آن در استان، شاهد کمترین خسارت به مردم، خدمت‌رسانی عمومی و واحدهای صنعتی و تولیدی باشیم. همچنین از واحدهای تولیدی انتظار داریم تا با تجهیز امکانات خود، بخشی از برق مورد نیاز خود را تامین کنند تا در مواقع اضطراری دچار مشکلات اساسی نشوند.

زبیدی‌نیا تصریح کرد: به محض اطلاع از این موضوع، به قید فوریت در جلسه ستاد پیگیری و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان طرح و با دعوت از مدیران شرکت‌های ذی‌ربط، تصمیمات مقتضی جهت رفع مشکل تامین برق شرکت پتروشیمی پارس کیمیا اتخاذ و فعالیت این شرکت از سر گرفته شد.

مدیرعامل شرکت پارس کیمیا کلر با قدردانی از عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی در این خصوص گفت: باتوجه به کمبود برق در استان و سهمیه‌بندی آن، شرکت با کمبود و نوسان برق روبرو شد که این نوسانات خساراتی را نیز برای برخی تجهیزات به دنبال داشت.

قلی‌زاده افزود: با ارسال درخواست به ستاد پیگیری و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان و طرح موضوع در این ستاد با حضور مسئولین شرکت توزیع نیروی برق استان و باتوجه به نزدیک شدن به پایان مدت محدودیت مصرف برق، مشکل تامین برق شرکت مرتفع و با تامین قطعات مورد نیاز، خطوط تولید که به مدت یک هفته تعطیل بود، مجدداً راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: شرکت پتروشیمی پارس کیمیا با ۳۹۰ نفر نیروی انسانی، تامین کلر استان‌های خوزستان، فارس و هرمزگان را به‌عهده دارد.

قلی‌زاده گفت: امیدواریم سال آینده سهمیه‌بندی برق به صورتی نباشد که موجب تعطیلی واحدهای تولیدی استان شود.