دستگاه قضایی در حفاظت از اراضی کشاورزی همراه سازمان امور اراضی است

رئیس سازمان امور اراضی کشوربا بیان اینکه دستگاه قضایی در حفاظت از اراضی کشاورزی همراه سازمان امور اراضی است، گفت: این سازمان در برخورد با تخلفات حوزه زمین هیچ تبعیضی بین افراد قایل نبوده است و همه در مقابل قانون مساوی هستند.

به گزارش کنکاش فردا، رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به سوء برداشت به‌وجودآمده در هفتم بهمن ماه سالروز تاسیس این سازمان گفت: هدف از بیان موضوع این بوده است که این سازمان در برخورد با تخلفات حوزه زمین هیچ تبعیضی بین افراد قایل نبوده و همگان در مقابل قانون مساوی هستند و منظور اینجانب این نبوده است که وزیری یا دادستانی مرتکب این تخلف شده باشد.

رضا افلاطونی در ضمن بیان مطلب فوق گفت: حفظ اراضی کشاورزی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و همه قوا باید در حفاظت از اراضی کشاورزی همکاری کنند.

وی افزود: با هر فرد متخلفی درهررده ای درحوزه تغییرغیرمجازکاربری اراضی ،طبق قانون برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور تأکید کرد: طبق قانون هیچ دستگاهی اجازه صدور مجوز به ساخت‌وسازها در اراضی کشاورزی را بدون دریافت مجوز از جهاد کشاورزی را ندارد.

افلاطونی بیان کرد: به هموطنان توصیه می‌شود،قبل از سرمایه‌گذاری و احداث بنا در اراضی کشاورزی از مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان استعلام بگیرند.

وی ادامه داد: پایش هوشمند اراضی کشاورزی در ۳۰ استان کشور راه‌اندازی شده است و با این سامانه رصد ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی آسان‌تر خواهد شد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: زمین بستر توسعه و شکل‌گیری تمدن است؛ همه فعالیت‌ها در حوزه شهرک‌های صنعتی و مسکن بر روی زمین شکل می‌گیرد؛ تصمیم‌ در مورد اینکه چه فعالیتی در چه مکانی ایجاد شود، باید در شورای عالی مدیریت زمین تصمیم‌گیری شود.

افلاطونی اعلام کرد: قوه قضائیه و فراجا همکاری ویژه‌ای در اجرای احکام و برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز با سازمان امور اراضی کشور داشته‌اند.
این مقام مسئول تأکید کرد: در ایام تعطیلات نوروزی گشت‌های مشترک دستگاه‌های متولی زمین در استان‌ها انجام می‌شود و با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی برخورد خواهد شد.

وی به موضوع اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اشاره کرد و گفت: پیگیر اصلاح این قانون در مجلس شورای اسلامی هستیم.