برخورد با دستگاه هایی که به درگاه ملی مجوز‌ها متصل نشده‌اند

حجت‌الاسلام شجاعی گفت: دستگاه‌هایی که به درگاه ملی مجوز‌ها متصل نشده‌اند، مجرم هستند و به قوه قضاییه معرفی می‌شوند.

به گزارش کنکاش فردا، «حجت‌الاسلام حسن شجاعی» در گفتگو با رسانه ملی گفت: در حالی‌ که مهلت قانونی اتصال دستگاه‌های مرجع صدور مجوز به درگاه ملی مجوز‌ها به پایان رسیده، اما سازمان‌های نظام مهندسی، نظام پزشکی، کانون وکلا و شهرداری تهران تاکنون به درگاه ملی مجوز‌ها متصل نشده‌اند.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: دستگاه‌های متخلف را به کمیسیون اصل ۹۰ احضار می‌کنیم و قطعا آنها را به قوه قضاییه هم معرفی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: اراده نظام بر این است که کسب و کار‌ها تسهیل شود، بروکراسی حاکم در کشور ما باعث شده که سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی کسب و کار در دستگاه‌های مختلف معطل شود.

حجت‌الاسلام شجاعی بیان کرد: این روند باید معکوس شود و دستگاه‌های دولتی به دنبال تولیدکننده و سرمایه‌گذار باشند و مشکلات آن را حل کند.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه فرصت یکساله دستگاه‌ها برای اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها ۶ فروردین ۱۴۰۱ به پایان رسید، گفت:  برخی از دستگاه‌ها همراهی خوبی داشتند و ۷۰ درصد مجوز‌ها در ۵ وزارت راه و شهرسازی، صمت، میراث، جهادکشاورزی و بهداشت صادر می‌شود که این‌ها همکاری لازم را داشتند و نقایصی دارند که باید برطرف شود. اما کانون وکلا، نظام پزشکی، نظام مهندسی و شهرداری‌ها هنوز به این درگاه ملی متصل نشده‌اند.