تشکیل کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا

به گفته معاون سازمان توسعه تجارت یک کارگروه تخصصی حل روابط بانکی بین ایران و آفریقا تشکیل شده است.
به گزارش کنکاش فردا، مهدی ضیغمی امروز در نشست دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا و همچنین ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت: روز جمعه هفتم اردیبهست دومین اجلاس همکاریهای اقتصادی ایران و آفریقا و روز شنبه هشتم اردیبهشت ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی با حضور مقامات عالی رتبه کشورمان و مقامات کشورهای مهمان آغاز به کار خواهد کرد. رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه مجموعا از ۹۶ کشور برای حضور در نمایشگاه توانمندیهای صادراتی ثبت نام کرده اند گفت: از ۸۰ کشور دنیا مقامات و تجار برای بازدید از این نمایشگاه حضور خواهند داشت. بیش از ۲ هزار تاجر از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.
ضیغمی بیان داشت: برای حضور در نمایشگاه ایران و اکسپو حدود ۲۵ کشور ثبت نام کرده اند که تعدادی از این کشورها نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. وی افزود: دولت عربستان نیز به همراه هیاتی که در راس آن یک معاون وزیر خواهد بود از نمایشگاه توانمندی های صادراتی توانمندی های صادراتی بازدید خواهند داشت. وی بیان داشت : در نمایشگاه سال گذشته پیش بینی ما این بود که در نتیجه انعقاد قراردادها بین تجار ایرانی و خارجی یک میلیارد دلار صادرات تحقق می یابد اما با توجه به حجم گسترده مهمانان در سال جاری در نمایشگاه پیش بینی می کنیم در نمایشگاه امسال زمینه صادرات بیش از یک میلیارد دلار فراهم شود. وی بیان داشت : بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس حضور دارند. محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت در خصوص برگزاری اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا گفت: ایران و کشورهای آفریقایی از ظرفیت یکدیگر مطلع نیستد بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی های صادراتی در راستای فراهم سازی شناخت زمینه های تجاری طرفین صورت گرفت.
قنادزاده اظهار داشت: با آفریقا در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی و واردات مواد اولیه تولید می توان همکاری کرد. وی با اشاره به ذخایر نفتی و گازی قاره آفریقا اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران در این زمینه تخصص دارد و دانش فنی دارد بنابراین چند گروه از قاره آفریقا نیز برای مذاکرات تخصصی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی نیز به ایران خواهند آمد. قنادزاده بیان داشت: علاوه بر آن در حوزه عمران و خدمات فنی و مهندسی نیز میتوان طرفین با یکدیگر ارتباط داشته باشند.وی افزود : در مساله زیر ساخت های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است و در بانک مرکزی، صندوق ضمانت صادرات و صندوق توسعه ملی یک پول طراحی کرده اند با عنوان خلاقیت و راهکارهای روابط بانکی و سعی می کنند روابط کارازتذی با آفریقا را فراهم کنند.