تشکیل مس آذربایجان مطالبه عمومی مردم آذربایجان شرقی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر ضرورت انتقال حساب‌های بانکی مس سونگون به استان، گفت: تشکیل مس آذربایجان مطالبه‌ی عمومی مردم استان است.

صابر پرنیان در دیدار با نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی ضمن بررسی حوزه‌های مختلف شهرستان به‌ویژه بخش معدن، گفت: درکنار توجه ویژه به رعایت مسائل زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی و با توجه به وجود ذخایر معدنی غنی در ورزقان، بسترهای لازم برای توسعه‌ی صنایع معدنی در منطقه فراهم شده است.

وی با تاکید بر اهمیت تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان، افزود: پیگیری تحقق گردش مالی معدن در استان بسیار حائز اهمیت بوده و در توسعه‌ی اقتصادی استان تاثیر گذار است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید با نگرشی جدید برای رفع محرومیت در منطقه تلاش کنیم، بیان کرد: در کارگروه معدن شهرستان ورزقان با حضور دستگاه‌های مسئول، چالش‌ها و مسائل این بخش مورد بررسی کارشناسی و تخصصی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: با ظرفیت‌های موجود در منطقه در مسیر ایجاد تحول پایدار خواهیم بود و تکمیل طرح‌های صنعتی نیمه تمام، ایجاد شهرک تخصصی پایین دستی صنایع مس و ساماندهی حقوق دولتی از مهمترین برنامه‌های اولویت‌دار صمت استان در شهرستان ورزقان است.