فرماندار هفتکل عنوان کرد

حل مشکل بیکاری و توسعه هفتکل با ایجاد صنایع نفتی،آخرین وضعیت احداث پتروپالایش

فرماندار هفتکل با اشاره به احداث پتروپالایش هفتکل گفت: اجرای طرح‌هایی مثل پتروپالایش هفتکل می‌تواند مشکل بیکاری را در این شهرستان حل کند. عبدالرحیم دمساز در نشست کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان که امروز، ۶ آبان ماه در اهواز برگزار شد، در خصوص احداث پتروپالایش قدر در هفتکل اظهار کرد: با توجه به اینکه هفتکل یک شهر نفتی است، مشکل بیکاری و توسعه شهرستان با صنایع مربوط به نفت برطرف می‌شود.

به گزارش کنکاش فردا،  بحث ساخت پتروپالایش در این شهر چند سالی مطرح شده است و سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند اما این مساله به دلایل مختلف سال‌ها با وقفه مواجه شده است.

فرماندار هفتکل عنوان کرد: پتروپالایش قدر بیش از یک سال و ۸ ماه درگیر گرفتن زمین است و این پروسه بسیار طولانی و زمانبر شده است و امیدواریم مساله تخصیص زمین به این طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان در مدت زمان کوتاه‌تری انجام شود.

دمساز با اشاره به زمان طولانی تخصیص زمین به طرح پتروپالایش هفتکل، عنوان کرد: این مساله کار را برای سرمایه‌گذار دشوار کرده است و از این رو درخواست داریم زمین به صورت قطعی به سرمایه‌گذار واگذار شود زیرا در حال حاضر زمین به صورت موقت به این طرح واگذار شده است.

وی افزود: همه استعلامات برای انجام این طرح انجام و همچنین از وزارت نفت نیز مصوبات لازم برای اجرای طرح را دریافت کرده‌ایم و مساله خاصی در این خصوص وجود ندارد.

فرماندار هفتکل ادامه داد: ظرفیت تولید روزانه  ۴۵ هزار بشکه نفت در شهرستان هفتکل وجود دارد اما اکنون به دلیل شرایط خاص، تولید ۲۰ هزار بشکه است اما با همین شرایط نیز می‌توان خوراک این طرح پتروپالایشی را تامین کرد.

وی با اشاره به مشکلات اشتغال هفتکل خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌هایی مثل پتروپالایش هفتکل می‌تواند مشکل بیکاری را در این شهرستان حل کند.