دریافت گواهی کشف پلایای مهرجان با ذخیره قطعی ۳۷۰ میلیون تن

مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک از دریافت گواهی کشف پلایای مهرجان با ذخیره قطعی بالغ بر ۳۷۰ میلیون تن خبر داد.

به گزارش کنکاش فردا، سید حسین شهامی با بیان این مطلب گفت: عملیات اکتشاف پلایای مهرجان به عنوان یکی از بزرگ ترین پلایای کشور (واقع در استان های خراسان جنوبی، اصفهان و یزد)، با ابلاغ موافقت دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر واگذاری پهنه مذکور به ایمیدرو، از فروردین ۹۶ آغاز شد.

وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته از سوی مجتمع پتاس خور و بیابانک، گواهی کشف پلایای مهرجان به وسعت ۱۴۰۰ کیلومتر مربع و ذخیره قطعی بیش از ۳۷۱ میلیون تن ماده معدنی دریافت شد.

آغاز عملیات بهره برداری از پلایای مهرجان؛ به زودی

مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک با اشاره به مواد معدنی موجود در پلایای مهرجان، تصریح کرد: ماده معدنی شورابه‌های این محدوده شامل پتاس، منیزیم، سدیم و سایر عناصر باارزش دیگر است که با دریافت این گواهی کشف، بخش خصوصی عملیات بهره برداری از آن را به زودی وارد فاز اجرایی می کند.

وی خاطرنشان کرد: این مجتمع به عنوان نخستین و بزرگترین تولید کننده پتاس کشور، چهار پلایای اصلی کویر مرکزی ایران شامل ترود، میانی، خور و مهرجان را در اختیار دارد. برنامه سالانه این مجتمع، تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن کلرید پتاسیم با هدف خودکفایی کشور در تامین ماده شیمیایی مذکور است.