رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۲۲ باز هم با کاهش همراه خواهد بود

صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین پیش‌بینی اعلام کرد رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری ۲.۳ درصد خواهد بود، در حالی‌که ماه پیش این رقم ۲.۹ درصد اعلام شده بود.

به گزارش کنکاش فردا، صندوق بین‌المللی پول (IMF) در تازه‌ترین گزارش درباره پیش‌بینی‌اش درباره رشد اقتصادی آمریکا اعلام کرد رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری ۲.۳ درصد است. این نهاد ماه گذشته رقم ۲.۹ درصدی برای اقتصاد آمریکا پیش‌بینی کرده بود و در ماه آوریل نیز رشد ۳.۷ درصد را پیش بینی کرده بود.

در بیانیه مدیران اجرایی صندوق بین‌المللی پول که روز سه‌شنبه منتشر شده آمده افزایش گسترده تورم در آمریکا «خطرناک نظام‌مندی» را برای اقتصاد آمریکا و اقتصاد جهانی خواهد داشت.

صندوق بین‌المللی پول نوشته فشارهای افزایش دست‌مزدها و قیمت‌ها به سرعت بر اقتصاد آمریکا اثرگذار بوده و به مقامات این کشور توصیه کرده اولویت آنها باید کاهش سریع قیمت‌ها و دست‌مزدها بدون تسریع تورم باشد.

مدیران اجرایی این نهاد همچنین اعلام کردند اجتناب از رکود اقتصادی در آمریکا روزبه‌روز چالشی‌تر می‌شود و مناقشه اوکراین-روسیه، طولانی‌شدن همه‌گیری کرونا، و محدودیت‌های عرضه، چالش‌های اضافه‌تری ایجاد می‌کنند.

به گفته صندوق بین‌المللی پول علی‌رغم کاهش سریع کسری مالی، بدهی عمومی دولت آمریکا به نحو چشمگیری نسبت به پیش از همه‌گیری کرونا بالاست و پیش‌بینی می‌شود این بدهی همچنان روند افزایشی داشته باشد.

طبق اساس‌نامه و توافق بین صندوق بین‌الملی پول و کشورهای عضو، این نهاد معمولاً هر سال گفتگوهای دوجانبه برگزار می‌کند. کارکنان و تیم صندوق به کشور مربوطه اعزام می‌شوند، داده‌های اقتصادی و مالی را جمع‌آوری و درباره سیاست‌ها و تحولات اقتصادی با مقامات گفتگو می‌کنند و سرانجام گزارشی از این روند تهیه و در اختیار مدیران اجرایی قرار می‌گیرد.