ستاد تسهیل ویژه لوازم خانگی در آذربایجان‌شرقی تشکیل می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی به توانمندی‌های فنی و صنعتی استان در تولید لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: به منظور هم افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، ستاد تسهیل ویژه لوازم خانگی در استان تشکیل می‌شود.

به گزارش کنکاش فردا، صابر پرنیان روز پنجشنبه،۷ بهمن‌ماه، در دیدار با اعضای انجمن لوازم خانگی آذربایجان شرقی با بیان اینکه سازمان صمت پرچمدار مطالبه‌گری خواهد بود، اظهار کرد: تمام تفاسیر از قانون باید به نفع تولید و توسعه‌ی واحدهای صنعتی باشد و هیچ واحد تولیدی نباید به خاطر بوروکراسی‌های اداری دچار مشکل شود.

وی با تاکید بر ظرفیت بالای واحدهای صنعتی لوازم خانگی استان به‌عنوان قطب این حوزه در کشور ادامه داد: ستاد تسهیل مختص لوازم خانگی به منظور پیگیری مشکلات این بخش در تامین مواد اولیه، نوسازی تجهیزات و ماشین آلات و تسهیلات تشکیل خواهد شد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی، صنعت لوازم خانگی را صنعتی با ارزش افزوده بالا برشمرد و افزود: کیفیت لوازم خانگی تولیدی در استان بسیار مطلوب است و برای صادرات به کشورهای همجوار و افزایش ظرفیت تولید زمینه خوبی در استان فراهم است.

پرنیان با اشاره به توانمندی‌های صنعتگران استان در بخش خصوصی گفت: صنعت آذربایجان شرقی مختص بخش خصوصی است و این یک مزیت بسیار خوبی برای این خطه از کشور ما است.

وی همچنین بیان کرد: در شبکه‌ی توزیع مواد اولیه برای مصرف در خطوط تولید، ایراداتی وجود دارد که با برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در صدد رفع آن هستیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، اعضای انجمن همچنین ضمن اعلام آمادگی برای همراهی با سیاست‌های درست و برنامه‌های منطقی در راستای ارتقاء جایگاه صنایع لوازم خانگی استان در کشور، توجه ویژه به صنایع فلزی و رسته‌های وابسته به این عرصه را خواستار شدند.