سناریوی تکراری در صنعت نفت آبادان؛ حساب‌های خالی و وعده‌های عملی نشده

در حالی که چهار هفته از مسابقات لیگ بیست و یکم گذشته، مشکلات مالی باشگاه صنعت نفت همچنان پابرجاست و هیچ اقدامی برای رفع آن صورت نگرفته است.

به گزارش کنکاش فردا، باشگاه صنعت نفت آبادان مدت‌هاست که با مشکلات عدیده مالی روبه‌رو است. شرایط بد مالی و بلاتکلیفی این تیم در این خصوص از سال گذشته باقی مانده و در حال حاضر که ۴ هفته از لیگ بیست و یکم گذشته تاکنون پرداختی به اعضای تیم صورت نگرفته است‌. پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه با ضمانت یک فقره چک باز شد و چند روز دیگر مهلت این ضمانت به پایان خواهد رسید، اما همچنان مشکلات مالی این تیم پابرجاست و هیچ اقدامی هم برای رفع آن صورت نگرفته است.

مسئولان صنعت نفت باید در همین روزها ۳۰ درصد از قرارداد بازیکنان، کادرفنی، اجرایی و خدماتی را پرداخت کنند ضمن اینکه اکثر بازیکنان از فصل‌های قبل نیز طلب دارند و بازیکنان این تیم می‌توانند قراردادشان را یک طرفه فسخ کنند. با تمام این تفاسیر تا به امروز بودجه مناسب و پولی به باشگاه تزریق نشده است.

از سوی دیگر به تازگی افشین حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان درباره واریز مبلغی از سوی وزارت نفت به حساب این اداره عنوان کرده است «باتوجه به محدودیت و منع قانونی ماده ۹۴ برنامه ششم توسعه تحت هیچ شرایطی امکان واریز پولی به حساب تیم‌های نفتی وجود ندارد و پول به حساب شرکت ملی نفت عودت داده خواهد شد». این اتفاق در حالی می‌افتد که  مسئولان و نمایندگان آبادان قبل از شروع لیگ قول‌ها و وعده‌هایی مبنی بر تزریق بودجه مناسب و پرداخت‌های به موقع دادند، ولی تاکنون که ۴ هفته از مسابقات گذشته است، خبری از وعده‌ها نیست.

همچنین کادرفنی صنعت نفت قصد داشت با تلاش و حمایت مدیریت باشگاه ضمن پرداخت ۳۰ درصد از قرارداد بازیکنان، شرایط جذب یک مهاجم خارجی را فراهم کند که به دلیل بدقولی‌ها و عدم تحقق وعده‌های مسئولان و نمایندگان شهر این خواسته کادرفنی صنعت نفت هم در حال حاضر تحقق پیدا نمی‌کند.

آن‌طور که از شواهد پیداست مدیریت صنعت نفت و همچنین کادرفنی این تیم باید خود را برای یک بحران بزرگ آماده کنند چون به زودی مهلت پرداخت چک ضمانت برای باز شدن پنجره نقل و انتقالات به پایان می‌رسد و از سوی دیگر باشگاه باید ۳۰ درصد از قرارداد بازیکنان را هم پرداخت کند در حالی که عملا حساب این باشگاه خالی است.