وزیر کشور

سیاست دولت حمایت از تولید داخل است

وزیر کشور گفت: شرکت واگن‌سازی پارس اراک یکی از صنایع با ظرفیت و صاحب‌نام کشور است و سیاست دولت نیز حمایت همه‌جانبه از این واحد تولیدی و سایر صنایع داخلی تاثیرگذار است.
به گزارش کنکاش فردا،  «احمد وحیدی» در جریان سفر به استان مرکزی در آیین تحویل ۸۰ دستگاه انواع واگن شرکت واگن‌سازی پارس اراک افزود: واگن‌سازی پارس این ظرفیت را دارد که می‌تواند صنایع دیگر را به راه اندازد.وی بیان کرد: این واحد تولیدی می‌تواند آینده خیلی قوی‌تری داشته باشد، به خصوص امروز که قطارهای سریع السیر مطرح است، این تکنولوژی باید به داخل منتقل شود.

وزیر کشور ادامه داد: واگن پارس، یک صنعتی قدیمی، مجرب و توانمند است که می‌تواند اضافه بر تولید کنونی و جبران بسیاری از نیازهای کشور، زمینه‌ساز انتقال تکنولوژی قطارهای پیشرفته‌تری باشد که کشور احتیاج دارد.

وحیدی اظهار کرد: خط سریع السیری که بین تهران – اصفهان و تهران – مشهد وجود دارد، مسایل آینده قطار کشور است و مترو هم با سرعت در حال افزایش است.

وی، عنوان کرد: این شرکت، لوکوموتیو نیز تولید می‌کند که باید از این ظرفیت استفاده و بهره‌گیری شود.

وزیر کشور، با یادآوری ورود لوکوموتیو از خارج، افزود: سیاست دولت حمایت از تولید داخل است و این قراردادها مربوط به سابق است که در گذشته با فاینانس خارجی برای واردات واگن مترو بسته شده بود و در حال پیگیری است و باید بررسی شود که چه مقدار از این قرارداد قابل انتقال به داخل است.

وحیدی تصریح کرد: باید بررسی شود که چه مقدار قابل تولید در داخل است تا در برنامه‌های آینده مترو تدوین و دنبال شود.

وی اظهار کرد: واگن‌پارس کارخانه مهی است و نباید بدون سفارش بماند و ظرفیتش از بین برود.

ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، بازدید از صنایع، حضور در برخی جلسات، بازدیدهای میدانی و سخنرانی در یادواره ۲ هزار و ۸۰۰ شهید شهرستان اراک بخشی از برنامه‌های وزیر کشور در جریان این سفر یک روزه به این استان در اراک است.