شناسایی ۵۵۰ اینفلوئنسر و سلبریتی برای دریافت مالیات

سخنگوی اقتصادی دولت از شناسایی 550 کاربر رسانه‌های اجتماعی با درآمد تبلیغاتی بالا برای دریافت مالیات خبرداد که واریزی به حساب 123 نفر از این افراد ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش کنکاش فردا، موضوع جلوگیری از فرار مالیاتی دهک‎‌های بالای درآمدی جامعه و حذف معافیت‌های مالیاتی غیرموجه طی سالهای اخیر در فضای کارشناسی و رسانه‌ای کشور بیشتر از گذشته مطرح شده که یکی از مصادیق آن «معافیت مالیاتی هنرمندان و سلبریتی‌ها» بوده است.

شناسایی ۵۵۰ سلبریتی برای دریافت مالیات

به نظر می‌رسد دولت موضوع دریافت مالیات از سلبریتی‌ها را کلید زده است. در همین راستا سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و ودارائی  درباره تاکید دولت برای افزایش درآمد مالیاتی و عدم پرداخت مالیات از سوی سلبریتی‌ها و برنامه دولت در این باره، گفت: تمرکز دولت بر مسئله شناسایی درآمد ها بوده است و ۵۵۰ کاربر رسانه‌های اجتماعی با درآمد تبلیغاتی بالا و ۱۲۳ نفر که حدود ۲ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد واریزی به حساب هایشان داشته‌اند، شناسایی شدند.

وی گفت: برای دولت درآمد چهره‌ها و سایر گروه های اجتماعی تفاوتی ندارد و براساس احکام‌قانون عمل خواهد شد.

وزیر اقتصاد درباره اخذ مالیات از مالکان خانه‌ها در منطقه «باستی هیلز» لواسان گفت: براساس آخرین عدد حدود ۴۵ هزار خانه لوکس برگه مطالبه مالیاتی برایشان صادر شده است‌.

در تبصره ۶ لایحه بودجه سال جاری آمده است که سلبریتی‌ها تا سقف درآمدی ۳۲۰ میلیون معاف و بالاتر از آن باید تابع قانون باشند.

 «در سالیان گذشته حرکت خوبی در کشور بابت گرفتن مالیات بر درآمد و انواع دیگر مالیات از همه اقشار کشور (بازاریان، کسبه، پزشکان و کارمندان) شکل گرفت، حال سوال مهم این است، این افراد معروف ، بازیگران و فوتبالیست‌ها و هر فردی که در مسیر سلبریتی شدن نام می‌گیرد ، چرا نباید مالیات بدهد؟ مگر خون اینها رنگین‌تر از سایر ملت است؟!»

در این زمینه وحید عزیزی مدیر کل مبارزه با فرار مالیاتی گفت: بازیکنانی که قرارداد دارند،‌مالیاتی می‌پردازند،‌همچنین بازیگران و هنرمندان تا سقف معافیت خود معاف و بالاتر از آن مشمول مالیات می‌شوند.

وی در مورد سلبریتی‌هایی که با ایجاد صفحات مجازی، درآمد از فضای مجازی دارند،‌ نیز گفت: با شناسایی این افراد، مالیات از آنها نیز گرفته می‌شود و فرقی بین صاحبان درآمد از اقشار مختلف نیست،‌کسانی که از حد معافیت قانونی درآمد بیشتری دارند،‌مشمول مالیات می‌شوند.