صنعت داروسازی ایران در زمینه نانو در دنیا موفق بوده است

رییس سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر صنعت داروسازی ایران در حوزه "نانو و نانوبایوتیک" به موفقیت های زیادی رسیده و در دنیا حرف برای گفتن دارد.

به گزارش کنکاش فردا، بهرام دارایی عصر سه‌شنبه در بیست و سومین دوره  همایش دانشجویان داروسازی کشور افزود: اگرچه کشورهای پیشرفته  در بحث‌های داروهای شیمیایی و حوزه ” سوپرکامپیوترها، مدلینگ و فیتینگ”  از ما جلوتر هستند اما ایران با موفقیت در حوزه بایوتکنولوژی و نانو بایوتکنولوژی این شرایط را جبران کرده است.
وی اضافه کرد: اگر بتوانیم سرعتی که در پیشرفت صنعت داروسازی کشور داریم  را حفظ کنیم ظرفیت‌های بهتری برای ما ایجاد خواهد.
معاون وزیر بهداشت گفت: توسعه فعالیتهای  دانش بنیان و شتاب دهنده‌ها مسیرهای سریعی هستند که می‌توانند ما را به هدف برسانند.
دارایی افزود: سازمان غذا و دارو با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از سال ۱۳۹۳ کارهای بزرگی در زمینه غذا ، سلامت غذا و تقلبات با کمک شرکت‌های دانش بنیان و دانشجویان انجام داده و ارتباط‌های بین‌المللی خوبی در این‌ راستا حاصل شده‌است.
رییس سازمان غذا و دارو در بخشی از  سخنانش با  اشاره به خاطرات خود از رشته داروسازی گفت: داروسازی از رشته های سخت گروه‌های  پزشکی است اما شما دانشجویان آینده سازان این کشور هستید.
وی تاکید کرد: شما داروسازان آینده کشور هستید و فرماندهان این خط خواهید بود و این جبهه متعلق به شماست و این مسیر در انتظار شماست.
وی افزود: شما دانشجویان  با انتخاب سریع و قوی کردن جبهه و صنفتان و به حداقل رساندن اختلافات بین پیشکسوتان و جوانان این حوزه می توانید چیزی که شایسته داروسازی در کشور است را رقم بزنید و مسوولان وظیفه دارند تا این مسیر را هموار سازند.

۱۲۰۰ متخصص داروسازی در کشور فعالیت دارند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم در این همایش گفت: در اوایل دهه ۶۰ در داروسازی وضعیت مناسبی نداشتیم، دانشکده ها تعطیل و استاد نداشتیم، اما الان دست‌کم هزار و ۲۰۰ متخصص در رشته داروسازی فعالیت می کنند.

دکتر عبدالحسین روح الامینی افزود: نسل ما یک سرمایه انسانی بسیار متخصص در بخش‌های مختلف برای داروسازی کشور فراهم کرد.
وی  ادامه داد: داروسازی ما الان در اوج است و نسل جوان ما به این دستاوردها و پیشکسوت ها و نهادهایی که ساخته شده احترام می‌گذارد لذا  نباید در این خصوص  گرفتار حواشی خود ساخته شویم , باید دست‌کم در این عرصه حضور در بازارهای کشورهای منطقه را مدنظر قرار دهیم.
دبیر آموزش معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درمان هم گفت: همه باید کمک کنیم تا جهش بزرگی در بخش های مختلف آموزش،پژوهش،دیجیتال شدن کارها و دیگر عرصه های داروسازی کشور انجام شود.
دکتر غلامرضا اصغری افزود:  همه باید در خدمت مردم و نظام باشیم و تلاش کنیم که بدون نیاز به خارج در حوزه داروسازی همپای دنیا پیش برویم.

بیست و سومین سمینار دانشجویان داروسازی ایران به میزبانی دانشکده داروسازی مشهد شامگاه امروز آغاز به کار کرد و تا ۲۸ آبان با حضور ۳۰۰ نفر از دانشجویان ادامه دارد.