صنعت گردشگری یکی از ۴ محور توسعه استان سمنان است

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه گردشگری یکی از چهار محور اصلی توسعه استان است، گفت: صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری ارکانی هستند که تمرکز ویژه‌ای بر روی آنها وجود دارد.

به گزارش کنکاش فردا، محمدرضا هاشمی با بیان اینکه فعال کردن سمن ها و سازمان های مردم نهاد که در زمینه گردشگری مشغول به کار هستند از جمله مهمترین اقدامات در راستای توسعه گردشگری در استان سمنان خواهد بود، تاکید کرد: باید شرایط گردشگری را در استان از وضعیت موجود هم بیشتر تسهیل کرد.

وی با بیان اینکه تردد سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر و زائر رضوی از استان سمنان و همچنین قرار گیری بر سر راه کریدور شمال به نوب و شرق به غرب در تقاطع شمال شرق ایران اسلامی بزرگترین مزیت گردشگر پذیری استان است، افزود: گردشگری یکی از چهار محور اصلی توسعه استان است.

اید شرایط گردشگری را در استان از وضعیت موجود هم بیشتر تسهیل کرد

استاندار سمنان با بیان اینکه شرق استان به دلیل سرمازدگی و خشکسالی با مشکلات زیادی در بخش کشاورزی روبرو شده اما در زمینه گردشگری تحولات خوبی می توان در این منطقه ایجاد کرد، بیان داشت: گردشگری یک صنعت دارای مزیت های مهم اقتصادی است.

هاشمی با بیان اینکه در ورودی هر یک از شهرهای استان سمنان نمایشگاه صنایع دستی برپا خواهد شد تا بتوانیم افزایش ماندگاری مسافران را رقم بزنیم و از سوی دیگر استراحتی را برای گردشگران در نظر بگیریم تا مخاطرات جاده ای کاهش یابد، گفت: برای ایام نوروز سال ۱۴۰۱ این مهم در برنامه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اثر های تاریخی و طبیعی گردشگری در استان سمنان فراوان هستند، بیان داشت: استان سمنان می‌تواند میزبان مسافران و گردشگران زیادی باشد.

استاندار سمنان بر افزایش مدت ماندگاری مسافر در استان سمنان تاکید کرد و با بیان اینکه این موضوع می تواند به توسعه اقتصادی و اشتغال استان هم کمک کند، تاکید داشت: عرضه صنایع دستی مربوط به استان و جاذبه های گردشگری دارای اهمیت است.

در ورودی هر یک از شهرهای استان سمنان نمایشگاه صنایع دستی برپا خواهد شد

هاشمی با بیان اینکه افزایش مدت ماندگاری مسافر در استان سمنان از طریق اقدامات مطلوب در حوزه گردشگری نیازمند برنامه ریزی و هم افزایی است، گفت: خوشبختانه همراهی خوبی در استان بین دستگاه های ذی ربط در مقوله خدمات سفر وجود دارد.

وی با بیان اینکه استان سمنان دارای ظرفیت های عظیم گردشگری است که نمایشگاه بزرگ تهران یکی از بهترین زمینه ها برای معرفی این داشته ها به تمام ایران اسلامی و دنیا است، گفت: خوشبختانه استان در این نمایشگاه و در سالن ۳۸ آ حضور خوبی دارد.