ضرورت بازنگری در تولید داروهای تحت لیسانس

رییس سازمان غذا و دارو گفت: باید یک بازنگری درباره تولید تحت لیسانس دارویی کشور صورت پذیرد. سومین دوره نمایشگاه دارویی فارمکس خاورمیانه، روز سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش کنکاش فردا، در این مراسم که مدیران وزارتخانه‌های مختلف به همراه دست اندرکاران صنعت دارو حضور داشتند، در ابتدا محمد عبدزاده رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، با عنوان این مطلب که باید از صنعت تولید مواد موثره دارویی حمایت شود، گفت: با وجود تمام مشکلاتی که در صنعت دارویی وجود دارد به دنبال توسعه آن هستیم.

وی افزود: توسعه صنعت تولید مواد موثره دارویی می‌تواند برای کشور بسیار ارزش آفرین باشد. از همین رو، دولت و مجلس می‌توانند با حمایت از صنعت تولید مواد موثره دارویی زمینه توسعه این صنعت را فراهم کنند.

در ادامه مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع غیر فلزی وزارت صمت، گفت: اقتصاد صنعت دارویی کشور قطعاً باید متحول شود.

وی افزود: تا اقتصاد دارو اصلاح نشود، پولی وارد جریان تحقیق و توسعه مواد موثره دارویی نمی‌شود.

نیارکی گفت: خارجی‌ها در صنعت دارو عددی قرین به ۱۵ درصد فروش دارو را به تحقیق و توسعه اختصاص می‌دهند و ما باید به این جریان توجه کنیم تا راه‌های برون‌رفت از مشکلات فراهم شود.

وی تاکید کرد: حتماً کشور به این سمت خواهد رفت و ما قطعاً از «خام‌فروشی» جلوگیری خواهیم کرد.

محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو سخنران بعدی آئین گشایش، با ارائه پاورپوینت، گزارشی مبسوط از وضعیت مواد موثره دارویی ارائه داد و گفت: با همه این ارقام و اعدادی که مطرح می‌شود و گاهی هم تکراری شده است، باید موانع را از سر راه داروسازی کشور برداریم.

وی افزود: باید یک بازنگری درباره تولید تحت لیسانس دارویی کشور صورت پذیرد.