رئیس هیئت عامل ایمیدرو عنوان کرد

عزم ایمیدرو و وزارت صمت برای تحول بخش صنعت و معدن کشور

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در جریان بازدید از شرکت طلای زرشوران، از عزم ایمیدرو و وزارت صمت برای تحول بخش صنعت و معدن کشور خبر داد.

به گزارش کنکاش فردا، محمدرضا موثقی‌نیا ضمن بازدید از معدن و کارخانه شرکت طلای زرشوران، از عزم ایمیدرو و وزارت صمت برای تحول بخش صنعت و معدن کشور و نیز تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خبر داد.

وی پس از حضور در گلزار شهدای روستای زرشوران، به همراه حسام مقدمعلی، معاون سازمان، خدایار کریم‌نژاد، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، حجت‌الاسلام مصطفی کوهی، امام جمعه شهرستان تکاب، اسماعیل حیدری آزاد، فرماندار تکاب و عبدالحمید سرتیپی، رئیس سازمان صمت استان آذربایجان غربی، از بخش‌های مختلف معدن و کارخانه تولید شمش طلا در شرکت طلای زرشوران بازدید کرد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو طی این بازدید، اتاق نقره و سایت پسماند مجتمع طلای زرشوران افتتاح کرد.

موثقی‌نیا در آیین افتتاح این دو طرح، اظهار داشت: با افتتاح‌ اتاق نقره و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تولید این محصول، نقره از محصول فرعی تبدیل به محصول اصلی در این مجتمع خواهد شد.

وی همچنین طی نشست با مقامات و مسئولان محلی در شرکت طلای زرشوران، تصریح کرد: در حال حاضر اشتغال‌زایی مستقیم بخش معدن در شهرستان تکاب، بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم بین سه تا چهار هزار نفر است که برای رشد هرچه بیشتر اشتغال در این بخش تلاش خواهیم کرد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو ادامه داد: در این شرکت توانمندی افزایش تولید سالانه شمش طلا به یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم وجود دارد.

موثقی‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: بودجه لازم برای فاز ۲ این مجتمع پیش‌بینی و تامین شده است و با توجه به اکتشافات صورت گرفته، این شرکت پتانسیل بالایی برای توسعه های آتی دارد.