واردات و اورهال ۹۲ فروند هواپیما و هلی‌کوپتر در دولت سیزدهم

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از واردات و اورهال ۹۲ فروند هواپیما و هلی‌کوپتر از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش کنکاش فردا، «جعفر یازرلو» گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته، ۶۶ فروند هواپیما در تایپ‌های مختلف وارد کشور شد که عمده آنها را هواپیماهای بزرگ تشکیل می‌دهد.

وی بیان‌داشت: همچنین در این مدت هفت فروند هواپیمای سبک با کاربری‌های آموزشی، حمل اعضای حیاتی بدن بیماران مرگ مغزی و غیره وارد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان‌کرد: در مدت یاد شده پنج فروند هلی‌کوپتر نیز وارد کشور شد؛ بر این اساس مجموع واردات هواپیماهای بزرگ، آموزشی و هلی‌کوپتر به ۷۸ دستگاه رسید.

وی با اشاره به سخنان اخیر رییس سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر اورهال هواپیماهای زمین‌گیر، ادامه‌داد: با بررسی برخی هواپیماهای زمین‌گیر از نظر ایمنی و صرفه اقتصادی، تاکنون ۱۴ فروند هواپیما به ناوگان خدمت بازگشته است.

یازرلو تصریح‌کرد: به این ترتیب و با در نظر گرفتن مجموع ناوگان وارداتی و اورهال شده، ۹۲ فروند هواپیما و هلی‌کوپتر از آغاز دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته وارد ناوگان شده است.

وی در عین حال خاطرنشان‌کرد:‌ البته تعدادی از این ناوگان اکنون در چرخه خدمت وارد شده و تعدادی دیگر در حال گذراندن مراحل رجیستر، انجام عملیات فنی و غیره است که به‌تدریج وارد ناوگان خواهند شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به فشار تحریم‌ها در سال‌های گذشته و تاثیر آنها بر بدنه حساس و مهم صنعت هوانوردی، تصریح‌کرد: با تلاش جانانه مسوولان دولت و سازمان هواپیمایی کشوری، سایر مسوولان، ذینفعان و بازیگران اصلی صنعت، تا پایان سال گذشته موفق به واردات و اورهال این تعداد هواپیما و هلی‌کوپتر شدیم و به‌ویژه تلاش شرکت های داخلی و دانش‌بنیان در اورهال کردن هواپیماهای زمین‌گیر و سرخط آوردن آنها شایسته تقدیر است.

وی با تاکید بر توان مهندسان و متخصصان داخلی، انجام چک‌های سنگین هواپیمایی که حتی تعمیرات هواپیماها از سایر کشورها در ایران انجام می‌شود، خاطرنشان‌کرد: این مهم و سرخط آوردن هواپیماها با ایمنی کامل انجام می‌شود تا مردم کشورمان پروازی ایمن و با خیالی آسوده داشته باشند.