پنجره واحد صدور مجوز سرمایه‌گذاری در مازندران راه‌اندازی می شود

استاندار مازندران گفت: پنجره واحد صدور مجوز سرمایه‌گذاری در مازندران باهدف تسریع در جذب فعالان اقتصادی و بخش خصوصی به زودی در مازندران راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش کنکاش فردا، سیدمحمود حسینی پور روز دوشنبه در جلسه توانمندسازی ۵۰۰ روستای مازندران افزود: توسعه مازندران در بخش های مختلف و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در گرو تفکر جهادی مدیران دستگاه های اجرایی و ارائه خدمت بی منت به مردم است.

وی با بیان اینکه در طی این سال ها تلاش زیادی برای توسعه مازندران صورت گرفت که جای قدردانی دارد، اظهار داشت: رهبری گام دوم انقلاب را گام تحول و ایجاد تغییرات اساسی ترسیم کردند که برای تحقق این مهم باید با تفکر جهادی شبانه روزی تلاش کرد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: کشور در جنگ اقتصادی با دشمن قرار دارد و مدیران دستگاه های اجرایی باید با تفکر جهادی و تلاش شبانه روزی در برابر توطئه دشمنان مقایله و ایستادگی کنند.

حسینی پور با عنوان اینکه دشمنان بسیج شده اند تا به بخش اقتصادی کشورمان ضربه وارد کنند و با این شیوه نارضایتی در بین مردم ایجاد شود، گفت: تفکر جهادی که در حکمرانی اسلامی از جایگاه ارزنده ای برخوردار است، همانند سد محکمی در برابر دسایس سازمان یافته دشمنان است.

مقام عالی دولت در مازندران با عنوان اینکه توجه به منافع مردم باعث می شود که مشکلات کشور یکی پس از دیگری رفع شود، خاطرنشان کرد: تفکر جهادی در کشور ما جواب داد و نمونه آن را می توان در هشت سال دفاع مقدس مشاهده کرد که رزمندگان اسلام با داشتن تفکر جهادی در برابر دشمنان ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند.

وی از جهاد کشاورزی و نهادهای وابسته به آن خواست با یک تفکر جهادی، زیرساخت های توسعه در مناطق روستایی را افزایش دهند.

ایمان و امید رمز برون رفت مشکلات کشور

استاندار مازندران، ایمان و امید به آینده را تنها راه برون رفت مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: باید با تلاش شبانه روزی و توسعه زیرساخت ها ایمان و امید به آینده را در بین مردم افزایش دهیم تا بتوانیم متناسب با نیازها به اهداف از میش تعیین شده دست یابیم.

حسینی پور با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی ۵۰۰ روستای مازندران گفت که باید براساس نیازهای هر منطقه نسبت به شناسایی و زمینه لازم برای عملیات کردن طرح ها اقدام کرد.

وی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح توسعه کشت محصولات گلخانه ای در خرماکلا قائم شهر افزود: طرح توسعه کشت محصولات گلخانه ای در خرماکلا قائم شهر موضوع نخست تمام مسئولان کشوری است و اشتیاق زیادی دارند تا از نزدیک از این منطقه بازدید کنند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: می توانیم با الگوبرداری از طرح توسعه کشت محصولات گلخانه ای در خرماکلی قایم شهر، این طرح ها در دیگر مناطق روستایی مازندران عملیاتی کنیم تا علاوه بر اشتغالزایی، زمینه لازم برای توانمندسازی خانوارهای روستایی را نیز فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه می توان با داشتن تفکر جهادی و همکاری و همدلی بیشتر، علاوه بر رفع مشکلات، به توسعه همه جانبه نیز دست یافت، گفت که بسیاری از قوانین و بخشنامه های کشور نیاز به اصلاح دارد.
حسینی پور بیان کرد: برای توانمندسازی ۵۰۰ روستای مازندران باید یک برنامه ویژه استانی در نظر گرفته شود و برای اینکه کارها با سرعت انجام شود، پنجره واحد استانی که داشبورد مدیریتی داشته باشد باید در اختیار تمام مدیران قرار گیرد.

راه اندازی سامانه پنجره واحد صدور مجوزهای سرمایه گذاری در آینده ای نزدیک

وی از راه اندازی سامانه پنجره واحد برای صدور مجوزهای سرمایه گذاری برای اجرای طرح های مهم اقتصادی در آینده ای نزدیک در مازندران خبرداد و تصریح کرد: در راستای اجرای طرح های بزرگ اقتصادی در این استان و برای مبارزه با فساد، این سامانه بگونه ای طراحی شده است که دستگاه های نظارتی و بازرسی نیز به آن دستسی خواهند داشت.

وی با عنوان اینکه با راه اندازی این سامانه، متقاضیان اجرای طرح های سرمایه ای اقتصادی نیز به راحتی می توانند کارها و روند رسیدگی به پرونده خود را پیگیری کنند، تصریح کرد: سامانه پنجره واحد با بکارگیری نطرات کارشناسان طراحی و آماده شد و هر روز نیز قابلیت ارتقا دارد.

استاندار مازندران افزود: این سامانه بگونه ای طراحی شده است که دهیاران نیز می توانند با آن ارتباط برقرار کنند و در آینده نزدیک قرار است امکان برقراری تماس تصویری نیز در این سامانه طراحی شود.

حسینی پور با بیان اینکه در صورت اجرای موفق، این سامانه به عنوان الگو در دیگر مناطق کشور نیز طراحی و راه اندازی خواهد شد، گفت: در راستای اجرای طرح توانمندسازی ۵۰۰ روستای مازندران باید با ناسازگاری های اداری نیز مبارزه کرد تا بتوانیم به اهداف از پیش تعیین شده دست یابیم.

وی با ذکر این نکته که فرصت های طلایی زیادی را از بین بردیم و باید به مردم پاسخگو باشیم، افزود: باید از فرصت کم باقیمانده بیشترین استفاده را کرد و گام دوم انقلاب در واقع کنار زدن غبارهای اداری و تجهیز شدن به ساز و کارهای جدید مدیریتی است.

رفع محرومیت و ایجاد زیرساخت های توسعه شعار محوری دولت مردمی سیزدهم

این مقام مسوول با عنوان اینکه توجه به تولیدات صنایع دستی به‌عنوان یکی از محوری ترین تولیدات در راستای توانمندسازی خانوارهای روستایی باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد، بیان کرد: رفع محرومیت و ایجاد زیرساخت های توسعه ازجمله شعارهای محوری دولت سیزدهم است که سرلوحه تمام کارهای بزرگ در کشور قرار گرفته است.

حسینی پور با عنوان اینکه طرح توانمندسازی ۵۰۰ روستای مازندران در واقع یک طرح بزرگ فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است، گفت: افزایش ثروت روستاییان با تغییر الگوی کشت، ارتقای بهره وری، جلوگیری از خام فروشی و ایجاد صنایع تبدیلی، حذف واسطه گری و دلال بازی، مهارت آموزی، توجه به صنایع دستی، آموزش و تغییر رویکرد دهیاران در نوع نگاه به روستا، احیای بوم گردی، ایجاد بانک اطلاعاتی از جمله محورهای اساسی برای توانمندسازی خانوارهای اساسی است که باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

توجه به ارزش های انقلاب در توانمندسازی خانوارهای روستایی
استاندار مازندران با بیان اینکه برای توانمندسازی خانوارهای روستایی باید به ارزش های انقلاب اسلامی توجه ویژه ای شود، گفت: با تعیین روز شمار روند اجرای طرح توانمند سازی ۵۰۰ روستای این استان بررسی و پیگیری شود.
حسینی پور ادامه داد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راستای توانمندسازی خانوارهای روستایی باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد و همسو با اجرای این طرح نیز در نظر است از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در یکصد روستای مازندران استفاده شود.