پنجمی الهام حسینی در وزنه‌برداری زنان آسیا/ نورعلی نهم شد

دو بانوی وزنه‌بردار ایران موفق به کسب مدال در دسته ۸۱ کیلوگرم آسیا نشدند.

به گزارش کنکاش فردا، رقابت گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه‌برداری زنان قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ کره‌جنوبی برگزار شد و دو نماینده برای ایران روی تخته رفتند که الهام حسینی پنجم شد و پریسا نورعلی در مکان نهم قرار گرفت.

الهام حسینی با رکورد ۱۰۶ یک ضرب، ۱۳۱ دوضرب و مجموع ۲۳۷کیلوگرم دستش به مدال نرسید و در مجموع پنجم شد.

پریسا نورعلی دیگر نماینده ایران با رکورد ۹۱ یک ضرب، ۱۱۶ دوضرب و ۲۰۷ مجموع در رده نهم قرار گرفت.

حسینی در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ قهرمان شد اما امسال رقیبانی از چین، مغولستان و کره‌جنوبی داشت. نورعلی هم برای نخستین مرتبه درقهرمانی بزرگسالان آسیا وزنه زد.

حسینی چهار کیلوگرم رکورد یک ضرب، شش کیلوگرم رکورد دوضرب و ۱۰ کیلوگرم رکورد مجموع ایران را افزایش داد. رکورد حسینی در رنکینگ المپیک ۲۲۶ کیلوگرم بود که اکنون به ۲۳۷ کیلوگرم افزایش یافت.

دسته ۸۱ کیلوگرم زنان، وزن المپیکی است و ۱۱ وزنه‌بردار در این دسته وزنی با هم به رقابت پرداختند.

عملکرد دو نماینده ایران به شرح زیر است:

*حرکت یک ضرب

الهام حسینی در حرکت اول یک ضرب، ۱۰۱ کیلوگرم را مهار کرد. در حرکت دوم وزنه ۱۰۵ کیلوگرم را انداخت. کوروش باقری سرمربی تیم ملی زنان وزنه حسینی را یک کیلوگرم افزایش داد که او موفق به مهار آن شد اما مدال نگرفت و پنجم شد.

پریسا نورعلی در حرکت اول یک‌ضرب وزنه ۹۱ کیلوگرم را انداخت و در حرکت دوم موفق به مهار این وزنه شد اما از اینکه نتوانست در همان حرکت اول وزنه ۹۱ کیلوگرم بزند با ناراحتی تخته را ترک کرد.

او در حرکت سوم هم وزنه ۹۶ کیلوگرم را انداخت تا در حرکت یک ضرب، تنها یک حرکت صحیح داشته باشد و نهم شد.

لینگ از چین با ۱۲۰کیلوگرم مدال طلا و وانگ از چین با ۱۱۵ کیلوگرم مدال نقره را به دست آورد. مونخنجانستان از مغولستان با ۱۰۸ کیلوگرم برنز گرفت.