چتر حمایتی دولت بر سر یک‌هزار واحد صنعتی کشور

مسوول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور گفت: با پیگیری های حوزه های مقاومت بسیج کارگری وکارخانجات در یکسال گذشته مشکلات موانع بر سر راه تولید حدود یک‌هزار واحد صنعتی و تولیدی در کشور بررسی میدانی شده است.

به گزارش کنکاش فردا، حمیدرضا الله بداشتی گفت: از مجموع این تعداد واحدهای بررسی شده، موانع از سر تولید ۶۷۰ واحد صنعتی برطرف و شرایط تولید دوباره از سر گرفته شد.
وی، عمده مشکلات تفکیک شده از نتایج بازدیدهای میدانی توسط فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج کارگری وکارخانجات کشور عمدتا در حوزه کمبود سرمایه در گردش و درخواست تسهیلات بانکی وهمچنین مشکلات ناشی از کارگری و کارفرمایی اعلام کرد.

مسوول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با اشاره به این‌که، برنامه امسال این سازمان ارزیابی وبررسی حدود ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان‌های مختلف است، گفت : تلاش بر این است تا تعداد واحدهایی که مشکلات آنها رسیدگی و به چرخه تولید بازگشتند تا پایان امسال به ۲ برابر افزایش یابد.

الله بداشتی اضافه کرد: احیای واحدهای راکد تولیدی و بررسی مشکلات آنها، علاوه بر افزایش ظرفیت تولید در کشور، باعث تثبیت اشتغال برای افراد بیکاری که در گذشته دارای شغل بودند، می شود.

الله بداشتی گفت : کارگران قشر زحمتکش و پرتلاش جامعه هستند که چرخه تولید و اقتصاد توسط آنها درحرکت است و به همین منظور هم‌اندیشی و مطرح کردن موانع تولید، بررسی موانع سر راه، بیان راهکارها و حل مشکلات با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و صاحب نظران ومدیران تصمیم گیر در هر شهر برای برون رفت از مشکلات واحدهای تولیدی درحال انجام است.