یکهزار و ۷۴۶ هکتار از زمین‌های ملی هرمزگان به طرح‌های سرمایه‌گذاری اختصاص یافت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: در راستای برنامه‌های دولت سیزدهم، یکهزار و ۷۴۶ هکتار از اراضی این استان در سه ماهه نخست امسال از سوی کمیته تخصصی استعدادیابی و تخصیص اراضی ملی و دولتی این اداره‌کل به اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری اختصاص یافت.

به گزارش کنکاش فردا، محمدنور موسوی افزود: سال گذشته نیز در مجموع بیش از ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی استان هرمزگان را جهت سرمایه‌گذاری به طرح‌های کشاورزی و صنعتی اختصاص دادیم.

وی بیان کرد: اراضی ملی یادشده به طرح‌های وابسته کشاورزی در زمینه شیلاتی، گلخانه و امور کشاورزی و طرح‌های صنعتی بزرگ (همچون ساخت پتروپالایش شهید سلیمانی، نگین مَکُران و صنایع غرب بندرعباس و حوزه شرق استان) تخصیص پیدا کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار کرد: همچنین اراضی مورد نیاز شهرک‌های صنعتی که مردم بتوانند برای توسعه کارهای صنعتی سرمایه‌گذاری کنند نیز در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده شده است.

موسوی، هرمزگان را استانی در حال توسعه با بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: هر سرمایه‌گذاری که بخواهد در این استان سرمایه‌گذاری کند به طور قطع بعد از انجام بررسی‌های لازم، مناطقی که مشکل ندارند و مناسب سرمایه گذاری هست، تخصیص زمین صورت می‌گیرد.

هر سرمایه‌گذاری که بخواهد در این استان سرمایه‌گذاری کند به طور قطع بعد از انجام بررسی‌های لازم، مناطقی که مشکل ندارند و مناسب سرمایه گذاری هست، تخصیص زمین صورت می‌گیرد.وی ابرازامیدواری کرد: با سرمایه‌گذاری شیلاتی و صنعتی هم استان توسعه پیدا کند و هم تولید رشد پیدا کند و در نهایت منجر به ایجاد اشتغال پایداری می‌شود.

کاهش زمان پاسخگویی به استعلامات منابع طبیعی هرمزگان

مدیرکل منابطع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان همچنین با اشاره به کاهش زمان پاسخگویی به استعلامات منابع طبیعی گفت: سال گذشته زمان پاسخگویی به استعلامات ۳۲ روز بود که امسال با دستور استاندار و برنامه‌ریزی انجام شده به ۲۰ روز کاهش یافته است.

موسوی یادآورشد: طبق برنامه‌ریزی که انجام شد توانستیم سال گذشته از نظر تعداد، ثبت و زمان پاسخگویی به استعلامات در کشور رتبه نخست را کسب کنیم.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در ارتباط با بحث زمین انجام دادیم، این بود که اراضی مورد نیاز مسکن ملی در روستاها و شهرها را تامین کردیم و بیش از ۹۵ درصد روستاها اراضی مورد نیازی که مسکن درخواست کرده، تامین کردند که بتوانند واگذاری زمین برای مسکن انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان اظهار کرد: برای مسکن ملی نیز هرمزگان یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه بوده که زمین مورد نیاز اداره راه و شهرسازی را به محض الحاق تغییر و تحول انجام داده تا بتواند در این زمینه هم آن رشد لازم را داشته باشند و برای خانه‌دار شدن مردم اقداماتی انجام دهند.

به گزارش ایرنا، از مساحت هفت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتاری استان هرمزگان، ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و ۹۲ هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع و یک میلیون و ۵۶۵ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می ‌دهد.