۱۸ پروانه بهره‌برداری تأسیسات گردشگری در خراسان جنوبی صادر شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: ۱۸ پروانه بهره‌برداری تأسیسات گردشگری در سال گذشته در خراسان جنوبی صادر شد.

به گزارش کنکاش فردا، وی با بیان اینکه ۴۶ پروانه بهره‌برداری نیز در این مدت تمدید شده که شامل ۳۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۲ مهمان‌پذیر و ۴ دفتر خدمات مسافرتی بود، افزود: ۷ دوره آموزشی و توانمندسازی فعالان و شاغلان تأسیسات گردشگری و جوامع روستایی در سراسر استان با سرفصل‌های متنوع مرتبط با حوزه شغلی در سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

رمضانی از انجام بیش از ۳۲۵ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و بیان کرد: ۵۰ موافقت‌نامه اصولی برای تأسیسات گردشگری در سال گذشته از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی صادر شده است.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در راستای کنترل کیفیت ارائه خدمات تأسیسات گردشگری در سال گذشته، بیش از ۳۲۵ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری استان اجرایی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: این بازدیدها با همکاری و همراهی دستگاه‌های نظارتی ازجمله تعزیرات، اداره نظارت بر اماکن عمومی، شبکه بهداشت، اداره صنعت، معدن و تجارت و… انجام‌شده است و تمامی تأسیسات گردشگری شهرستان‌ها و واحدهای بین‌راهی تحت نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان درزمینهٔ رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کیفیت غذا و نحوه ارائه خدمات مطلوب به مشتریان، مورد بازدید و بررسی قرار گرفتند.

گفتنی است؛ استان خراسان جنوبی دارای ۱۰ هتل، ۸۱ اقامتگاه بوم‌گردی،.۱۶.مهمان‌پذیر، ۱۳ سفره‌خانه سنتی و ۴۱ دفتر خدمات مسافرتی است.