به گزارش کنکاش فردا، اهداف اصلی این اتحاد استراتژیک شامل توسعه همکاریها بین دو خودروساز بزرگ یادشده از جمله تولید اقتصادی محصولات و قطعات، توسعه هستههای فناوری در ساخت و تامین، مدیریت و بهرهبرداری بهینه و کاهش هزینههای تمام شده، ارتقای سطح فناوریها و به اشتراک گذاشتن دستاوردها و همچنین ارتقای عمق ساخت داخل محصولات در راستای کاهش ارزبری است.
در این مراسم، «مهدی خطیبی» مدیرعامل ایرانخودرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از اتحاد استراتژیک دو خودروساز، همکاریها در زمینههای مختلف از جمله لجستیک، خدمات پس از فروش، خرید، دفاتر خارجی، قوای محرکه و غیره شکل گرفت و امروز هفت تفاهمنامه در شرکتهای زیرمجموعه ایرانخودرو و سایپا به امضا رسید.
وی گفت: بهطور قطع گروه ایرانخودرو داشتههای خود در زمینه قوای محرکه را با سایپا به اشتراک خواهد گذاشت و اکنون علاوه بر تست و ارزیابی موتور tu۵+ بر روی خودروی شاهین، آمادهایم تا یک موتور با حجم ۱۴۰۰ سی سی خود را نیز که تاکنون استفاده نشده در اختیار سایپا قرار دهیم.
خطیبی خاطرنشانکرد: هدف از اتحاد استراتژیک، کاهش هزینهها و استفاده از ظرفیتهای خالی یکدیگر است که اکنون به نحو احسنت بین دو خودروساز بزرگ کشور در حال شکل گیری است.
همچنین «محمدعلی تیموری» مدیرعامل سایپا در جمع خبرنگاران افزود: با تفاهمنامههایی که امروز به امضا رسید، بهبود کیفیت ساخت، افزایش تیراژ و در نتیجه کاهش قیمتهای تولید خودرو انتظار میرود.
وی به ضعف های موتور توربوشارژ استفاده شده در خودروی شاهین اشاره کرد که در هشت ماه گذشته ایرادات و صدای غیرعادی آن برطرف شده است، اما گفت: با این حال مقرر شده شاهین را با موتور tu۵+ ایرانخودرو تولید کنیم که مراحل تست خود را میگذراند.
تیموری به برنامه ابلاغی کاهش سالیانه پنج درصدی مصرف سوخت خودروها از سوی دو خودروساز اشاره کرد و ادامهداد: برای نیل به این هدف باید از موتورهایی استفاده شود که ما را به این هدف برساند.
طراحی قوای محرکه جدید برای خودروی اقتصادی مشترک
وی خاطرنشانکرد: برای تولید خودروی اقتصادی مشترک مد نظر وزارت صمت توسط ایرانخودرو و سایپا، قوای محرکه جدیدی طراحی و ساخته خواهد شد.
مدیرعامل سایپا با تاکید بر اینکه در اتحاد استراتژیک قرار نیست ادغام سهامداری اتفاق بیفتد، اظهار داشت: ادغام دو شرکت سهامداری که هر یک بیش از ۲ میلیون نفر سهامدار دارند اتفاق نمیافتد، بلکه همکاری برای استفاده از ظرفیتهای موجود و قابلیتهای یکدیگر که نظیر آن را در جهان بین رنو و نیسان شاهد هستیم اتفاق خواهد افتاد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
علیرغم آنکه شرکتهای دنیا بر پیچیدگیهای ساخت تراشهها فائق آمدند، ولی همچنان گرد و غبار بزرگترین دشمن آنها محسوب میشود و از این رو با مکانیزه کردن خط تولید درصدد غلبه بر این دشمن کوچک برآمدهاند.
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تبریک دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس، از تغییر نام تیم استقلال به تیم «استقلال خلیج فارس» خبر داد.
به گزارش کنکاش فردا، اطلاعات منتشر شده در خصوص جزئیات واریز مطالبات جاری، سنواتی و حق تقدم سهامداران در هفته اول اردیبهشت ماه امسال نشان میدهد که در این بازه زمانی، ۹ ناشر سود جاری، سنواتی و حق تقدم ۷۵۶ هزار و ۸۱۰ سهامدار را که شامل ۲ هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان میشود را […]
به گفته مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران سرمایه صندوق ضمانت صادرات ۲۰۰ میلیون یورو افزایش یافته است.
دیدگاه بسته شده است.