وزیر کشور

اتوبوس‌های تهران و کرج برقی می‌شوند، مونوریل و تراموا در دست بررسی است

وزیر کشور، از انعقاد قراردادهای اولیه اتوبوسرانی دو شرکت خبر داد گفت: شهر کرج پس از تهران، نخستین شهری خواهد بود که اتوبوس برقی در آن به کار گرفته خواهد شد.

به گزارش کنکاش فردا، احمد وحیدی روز سه‌شنبه در همایش روز ملی حمل و نقل شهرداری‌های سراسر کشور با تأکید بر دستاوردهای سال‌های اخیر در حوزه حمل و نقل عمومی افزود: شهرداری‌ها اصلاح، بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را در اولویت تکالیف خود قرار داده‌اند.

وی با تأکید بر وجوه متعدد حوزه حمل و نقل از جمله تامین نیازها و خواست مردم، ایمنی و امنیت، سازگاری با محیط زیست و در نهایت فراهم کردن آسایش و رفاه مردم اظهار کرد: با وجود تلاش‌هایی که در سال‌های اخیر انجام شده، ناوگان حمل و نقل درون شهری فرسوده است و هنوز پاسخگوی نیازهای مردم نیست.

وحیدی اضافه کرد: علاوه بر انواع روش‌های حمل و نقل موجود، روش‌های دیگری همچون مونوریل و تراموا نیز در دستور کار قرار دارد و بر طبق آن، در ۵ شهر طرح‌های تراموا و در ۲ شهر طرح‌های منوریل در دست بررسی است.

وزیر کشور تاکید کرد: برقی شدن حمل و نقل، فصل جدیدی را در این حوزه به خصوص در کلان شهرها که برخی هم دچار آلودگی محیط زیستی هستند، رقم زده است. در گذشته بحث گرانی برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل مطرح بود اما اکنون با توجه به آثار سوء محیط زیستی سوخت‌های فسیلی، ضرورت این اقدام را بیشتر کرده است.

وی با ارائه آماری از برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی، یادآور شد: در موضوع تاکسیرانی باید زمینه سرمایه‌گذاری و تامین تسهیلات برای بخش خصوصی مهیا شود تا بتوانند به برقی‌سازی این حوزه بپردازند.

وحیدی اظهار کرد: در اتوبوسرانی قراردادهای اولیه با دو شرکت منعقد شده است و شهر کرج پس از تهران، نخستین شهری خواهد بود که اتوبوس برقی در آن به کار گرفته خواهد شد.

وزیر کشور افزود: پیش‌بینی شده است ۲۰۰ هزار موتورسیکلت برقی، ۵۰ هزار تاکسی برقی و ۱۰ هزار اتوبوس برقی بین شهرداری‌های کشور توزیع شود.

وی با تقدیر از مساعدت‌های وزیر صمت تاکید کرد: خودروسازهای داخلی در تولید وسایل حمل و نقل برقی باید مورد حمایت قرار بگیرند.

وحیدی همچنین با تقدیر از نقش ناوگان حمل و نقل در مراسم اربعین گفت: تاکسی‌های اینترنتی نقش خوبی در حمل و نقل اربعین ایفا کردند و از همه عزیزانی که خودشان را در مسیر اربعین و خدمت به زوار قرار دادند، تشکر می‌کنم.

وزیر کشور با تقدیر از پلیس راهور و فراجا برای شهدای حمله اخیر تروریستی به پاسگاه مرزی در راسک سیستان و بلوچستان، آرزوی علو درجات کرد.

در این مراسم از چند شهردار کشور به دلیل تلاش در نگهداری بهینه ناوگان حمل و نقل عمومی با اعطای لوح، تقدیر شد.