افزایش صادرات سبحان دارو و زیر مجموعه‌ها

سبحان دارو نیم میلیون دلار و شرکت‌های زیر‌مجموعه آن هم حدود ۲ میلیون دلار صادرات داشته به همین دلیل برای امسال چشم‌اندازی سودآور ترسیم کرده است.

به گزارش کنکاش فردا، شرکت سبحان دارو با نماد دسبحان به دنبال افزایش سرمایه ۴۷ درصدی از محل سود انباشته به میزان ۱۷۰ میلیارد تومان است تا برای خرید و جایگزینی ماشین آلات و تجهیزات تولیدی و پشتیبانی جهت الزامات GMP سازمان غذا و دارو بکار گرفته شود.صادرات دسبحان در سال مالی مورد گزارش نسبت به ۱۴۰۰ رشد ۹۷درصدی داشته و عراق، سوریه، افغانستان، تاجیکستان، لبنان، فیلیپین، اوگاندا و سریلانکا برخی از مقاصد صادراتی گروه دارویی سبحان است

سبحان دارو در سال گذشته، ۹ قلم پروانه محصول جدید اخذ کرده و حدود نیم میلیون دلار صادرات داشته و از شرکت‌های زیر مجموعه آن، سبحان آنکولوژی پروانه ۲۱ محصول جدید را دریافت و ۱۴ محصول جدید اخذ کرده و در سال مالی مورد گزارش ۱.۷ میلیون دلار صادرات به عراق و سوریه داشته است. همچنین شرکت البرز دارو خط جدید تولید آنتی بیوتیک‌ها، خط کامل شربت پرکنی و خرید دستگاه بسته‌بندی آمپول از پروژه‌های البرز را راه اندازی کرده است.
صادرات دسبحان در سال مالی مورد گزارش نسبت به ۱۴۰۰ رشد ۹۷درصدی داشته و عراق، سوریه، افغانستان، تاجیکستان، لبنان، فیلیپین، اوگاندا و سریلانکا برخی از مقاصد صادراتی گروه دارویی سبحان است.
سبحان آنکولوژی در سال ۱۴۰۰ به دلیل بیماری کرونا، تولید رمدسیویر داشته و به همین جهت با فروش فوق‌العاده‌ای مواجه شده بود اما در سال گذشته این شرکت دوباره به سبد محصول خود برگشته و ۴۳درصد سهم بازار را در دست دارد.
ایران دارو هم ۹ پروانه محصول جدید دریافت کرده و ۱۴ پروانه را هم اصلاح کرده و صادرات به کشورهای آذربایجان و عراق و سوریه را افزایش داده است
با توجه به محدودیت‌های بازار دارویی در سال گذشته، صادرات با چالش مواجه بود و شرکت‌های گروه دارویی سبحان بیش از رقم عملکرد آمادگی صادرات دارند. با این حال، ورود به بازار محصولات جدید دارویی در راستای تکمیل بیشتر سبد دارویی مجموعه و تمرکز بیشتر بر همکاری‌های بین‌المللی از برنامه‌های ۱۴۰۲ دسبحان است.
همچنین اجرای اصلاحات خطوط تولیدی برای اخذ گواهینامه GMP در شرکت‌های تابعه، مشارکت با شرکت داخلی در جهت تکمیل سبد محصولات و تولید محصولات قراردادی و … در گروه دارویی سبحان در دست دستور کار قرار دارد.