افزایش ۶۰٫۷ درصدی صادرات تیرآهن در ۶ ماه نخست امسال

صادرات تیرآهن در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60.7 درصد افزایش یافت.

به گزارش کنکاش فردا، براساس آمار منتشر شده از سوی انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در ۶ ماهه اول امسال ۹۰ هزار تن و در شش ماهه سال گذشته ۵۶ هزار تن تیرآهن صادر شده است که براین اساس صادرات تیرآهن در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰٫۷ درصد رشد داشته است.

صادرات میلگرد در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱٫۲ درصد کاهش داشته است.

صادرات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع هم که در ۶ ماه سال گذشته ۶۶ هزار تن بوده است در ۶ ماهه ابتدای امسال به ۹۴ هزار تن افزایش رسیده است و براین اساس صادرات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ افزایش داشته است.

براین اساس صادرات کل مقاطع طویل فولادی در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳٫۸ درصد افزایش داشته است.

این گزارش می افزاید: صادرات مقاطع تخت فولادی در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰٫۹ درصد افزایش داشته است و صادرات محصولات فولادی در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته است.

صادرات فولاد میانی شامل بیلت و بلوم و اسلب نیز از ۲ هزار و ۹۳۷ تن به ۳ هزار و ۶۹۰ تن افزایش یافته است و به این ترتیب در این بخش صادرات ۲۵٫۶ درصد افزایش داشته است.

صادرات آهن اسفنجی، گندله سنگ آهن و کنستانتره سنگ آهن نیز در ۶ ماه نخست سال نسبت به ۶ ماهه نخست سال گذشته به ترتیب ۱۸۰٫۱، ۱۲۱ و ۶۲۴٫۵ درصد افزایش یافته است.

 انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، تولید فولاد ایران در ماه آگوست ۲۰۲۳، هشتمین ماه سال جاری میلادی برابر با مرداد ماه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۲۴.۱ درصدی به ۱.۶ میلیون تن رسیده است.

تولید فولاد ایران در ماه جولای (ماه پیش از آن) نیز ۱.۵ درصد کاهش یافته و به ۲ میلیون تن رسیده بود.

با این حال، تولید فولاد ایران در ۸ ماه نخست امسال به ۱۹.۷ میلیون تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱.۱ درصدی داشته است.