تامین اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای حل مشکل آب شرب شهر قیر

نماینده مردم تهران در مجلس مصوبات نشست جمع‌بندی جمعی از نمایندگان مجلس که به ریاست علی نیکزاد پس از نظارت میدانی از پنج شهرستان استان فارس در محل استانداری برگزار شد را تشریح کرد.

به گزارش کنکاش فردا، علی خضریان در تشریح نشست جمع‌بندی سفر خود به همراه نایب رییس مجلس شورای اسلامی به پنج شهرستان فیروزآباد، فراشبند، قیر، سپیدان و بیضا، به دعوت محمدمهدی فروردین و محسن علیزاده انجام پذیرفته بود، گفت: تامین آب شرب از مهمترین دغدغه‌های مردم منطقه قیر بود، از این رو مقرر شد جهت تامین آب شرب شهر مذکور شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور علاوه بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار موجود برای سال ۱۴۰۱ که به صورت صد درصد تخصیص داده می شود، ۱۰ میلیارد تومان نیز از منابع در اختیار، بابت این طرح پرداخت کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین مقرر شد فاز اول آبرسانی به ۱۷ روستای شهرستان بیضاء (مجتمع تخته سنگ) از خط دوم آبرسانی به شیراز به قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) واگذار شود و این پروژه حداکثر تا تیر ماه ۱۴۰۱ به پایان برسد. در فاز دوم، آبرسانی به شهر بیضاء و مجموعه ۳۳ روستا در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این میان مقرر شد تامین آب شرب ۱۸ روستای قیر و کارزین، از طرق ارتقای تصفیه‌خانه، بهره‌وری و غیره تامین شود و آب شرب مصرفی دهرم فراشبند به صورت ۵۰ درصد توسط استانداری و ۵۰ درصد توسط وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب تامین هزینه و اجرا شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: برای احداث قطعات ۱، ۲ و ۳ بزرگراه کوار به فیروزآباد مقرر شد تونل شماره ۲ (زنجیران) به طول ۵ کیلومتر حداکثر تا خرداد ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد و در ایام اوج ترافیک نوروزی، با هماهنگی راهداری و نیروی انتظامی، عبور و مرور برقرار شود.