تولیدکننده صنایع شیمیایی سمنان واحد برتر تحقیق و توسعه کشور شد

رئیس اداره آموزش ، پژوهش و فناوری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: شرکت تولیدی شیمیایی کلران در شهرک صنعتی بزرگ سمنان به عنوان واحد برتر تحقیق و توسعه کشور در سال ۱۴۰۰ انتخاب شد.

به گزارش کنکاش فردا، مهدی میرکو روز سه شنبه افزود: طی ارزیابی های صورت گرفته توسط کارشناسان معاون آموزش و پژوهش وزارت صنعت ، معدن و تجارت، واحد تحقیق و توسعه شرکت تولیدی شیمیایی کلران سمنان به عنوان واحد تحقیق و توسعه نمونه کشوری انتخاب شد.

وی افزود: این شرکت تولیدی بر اساس شاخص هایی از قبیل طرح های تحقیقاتی ، امکانات نرم افزاری و تجهیزات آزمایشگاهی ، هزینه تحقیقات ، اثر بخش بودن تحقیقات بر رشد فروش و صادرات موفق به کسب رتبه نمونه کشوری تحقیق و توسعه شد.

رئیس اداره آموزش ، پژوهش و فناوری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به شاخص های ارزیابی و انتخاب واحدهای نمونه تحقیق و توسعه اظهار داشت: شناسایی نیازهای روز بازار مشتریان ، توسعه تجارت و ایجاد موقعیت های رشد و سودآوری برای شرکت ، تدوین راهبرد جهت ایجاد تعامل و رابطه بین مشتریان و گسترش فرصتهای جدید در کسب و کار از مهمترین شاخص های ارزیابی بود.

میرکو تصریح کرد: شرکتهای صنعتی و معدنی با دریافت پروانه تحقیق و توسعه می توانند از مزایای آن شامل استفاده بهینه از تسهیلات دولتی شامل معافیتهای مالیاتی ، تسهیل در امر صادرات ، تخصیص وامهای کم بهره ، تسهیلات گمرکی، برای آن واحد و نیز مشارکت فعال در اجرای برنامه ها و تحقق اهداف تعیین شده بهره مند شوند.

وی ادامه داد: پروانه تحقیق و توسعه برای کلیه متقاضیان و فعالانی که دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی هستند قابلیت صدور دارد و در صورت احراز شرایط لازم برای آنان پروانه تحقیق و توسعه ( R&D ) صادر می شود.

شرکت تولیدی شیمیایی کلران در شهرک صنعتی بزرگ سمنان، با سه دهه سابقه فعالیت، تولیدکننده کلر مایع، هیپوکلریت سدیم و کلسیم، اسید کلریدریک، هیدروکسید سدیم و کلسیم کلراید است که به مصرف بسیاری از واحدهای تولیدی کشور می رسد.

استان سمنان یکهزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و تولیدی دارد که ۳۷ درصد از اشتغال استان را تامین کرده اند.