رشد ۷۹٫۴ درصدی حجم و ۱۴٫۸ درصدی ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس کالای ایران

در هفته منتهی به ۱۲ اسفند ۳ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۷۷۳ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از ۲۹ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان در بازار فیزیکی بورس کالای ایران دادوستد شد که نسبت به هفته قبل افزایش ۷۹.۴ درصدی در حجم و ۱۴.۸ درصدی در ارزش را نشان می دهد.

به گزارش کنکاش فردا، در هفته گذشته تالار محصول‌های صنعتی و معدنی بورس کالا شاهد معامله ۲ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۳۸۴ تن انواع کالا به ارزش نزدیک ۱۸ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان در هفته منتهی به ۱۲ اسفند بود.

در این تالار یک میلیون و ۳۰۴ هزار و ۱۸ تن سیمان، یک میلیون و ۴۵ هزار تن سنگ آهن، ۳۷۸ هزار و ۵۰۶ تن فولاد، ۱۶۵ هزار تن روی، ۸۶ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی، ۹ هزار و ۶۵۰ تن آلومینیوم، ۴ هزار تن مس، هزار و ۵۰۰ تن چدن، ۳۱۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۱۲ کیلوگرم شمش طلا معامله شد.

در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۵۰۶ هزار و ۲۱۲ تن انواع کالا و محصول به ارزش نزدیک ۱۰ هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان به فروش رسید.

در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۱۷۲ هزار و ۷۷۸ تن قیر، ۱۰۷ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۰۶ هزار و ۲۴۷ تن مواد پلیمری،۴۱ هزار و ۵۶ هزار تن لوب کات، ۴۲ هزار و ۸۸۰ تن مواد شیمیایی، ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن گوگرد، ۴ هزار و ۱۶۱ تن روغن پایه، ۲ هزار و ۵۷۰ تن فرآورده های نفتی، ۵۳۰ تن عایق رطوبتی و ۱۴۰ تن گازها و خوراک ها معامله شد.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۲۰۶ هزار و ۱۷۷ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۶۲۴ میلیارد تومان بود.