سرمایه‌گذاری در حوزه تولید مازندران ۱۰۰ درصد افزایش یافت

دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران گفت: میزان سرمایه‌گذاری در حوزه تولیدات بخش کشاورزی و صنعتی مازندران با تزریق اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی دولت و بخش خصوصی از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش کنکاش فردا، مجید فانی افزود: از ابتدای فروردین تا ۲۰ شهریور امسال حدود ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان در مازندران سرمایه‌گذاری اقتصادی در حوزه تولیدات بخش کشاورزی و صنعتی انجام شد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته حدود یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان بود.

وی نتیجه این میزان سرمایه گذاری در حوزه صنعتی و کشاورزی در این مدت را بهره برداری از ۱۳ واحد تولیدی با ایجاد ۸۶۲  شغل اعلام کرد و گفت: در این زمینه نیز شاهد افزایش بیش از ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته هستیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران عمده سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و کشاورزی را در طرح‌های دانش بنیان و واحدهای فرآوری و بسته‌بندی و قطعه‌سازی خودرو معرفی و پیش بینی کرد که در این راستا تا پایان امسال ۲۰ واحد تولیدی دیگر در استان به بهره‌برداری برسد.

فانی از افزایش شاغلان بخش صنعت مازندران از ۸۰ هزار و ۲۱ نفر در سال ۱۳۹۹ به حدود ۸۵ هزار  و ۲۵۰ نفر در حال حاضر خبر داد و گفت که حداکثر تا ۲ سال آینده با اجرای طرح‌های توسعه‌ای و افزایش صدور مجوزهای بهره‌برداری میزان اشتغالزایی در بخش صنعت استان به حدود ۱۲۰ هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اظهار این که هدف‌گیری مازندران در سال جاری رسیدن به رشد اقتصادی ۷.۸ درصدی است که سهم صنایع در آن به همین میزان خواهد بود، افزود : به طور حتم با برداشتن موانع تولید که یکی از آنها  کاغذبازی های اداری است، این مهم در سال ۱۴۰۱ در استان محقق خواهد شد.

دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران توضیح داد : یکی از موانع جدی افزایش سرمایه‌گذاری‌ها صنعتی و کشاورزی در استان کمبود تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌ها است و این عامل باعث شده تا تسهیلات این بخش در استان‌های دیگر جذب شود و مازندران از آن محروم بماند.

در استان مازندران سه هزار و ۶۰۰  واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد. سهم صنعت مازندران از مجموع اشتغال مازندران حدود ۳۵ درصد است.