شورای عالی نظارت باید سریع‌تر انتخابات بعدی اتاق بازرگانی ایران را برگزار کند

یک عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: آیین‌نامه انتخابات اتاق بازرگانی برخلاف قانون نوشته شده بود که همین موضوع نیز مورد تاکید شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی جهت ابطال انتخابات بوده است.

به گزارش کنکاش فردا، درباره تصمیم شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی در مورد برکناری حسین سلاح ورزی از ریاست اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: انتخابات دهمین دوره هیئت رئیسه اتاق بازرگانی از ابتدا ایراد داشت و انجمن نظارت بر انتخابات این اتاق شرایط برگزاری را نداشت.

عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: این انجمن به دلیل شیوه انتخاب نمی‌توانست رعایت بی طرفی و حل موضوع تعارض منافع را داشته باشد. به دلیل اینکه اعضای این انجمن که قرار بود، نظارت بر انتخابات را برعهده داشته باشند، ولی هم مجری انتخابات بودند و هم خودشان به عنوان کاندیدا در انتخابات شرکت کرده بودند.

وی افزود: انتخابات هیات نمایندگان استان‌ها هم به همین دلیل در برخی استان ها مانند لرستان باید ابطال می‌شد. سلاح ورزی در انتخابات خرم آباد نیز نمی‌توانست شرکت کند، اما انتخابات این استان هم با فشار عده‌ای برگزار شد.

حسینی در ادامه با بیان اینکه تعدادی از اتاق‌ها هم نماینده‌ای در انتخابات نداشتند، تصریح کرد: یعنی آیین نامه‌ای که مطابق با آن این انتخابات برگزار شد، ناقص و دارای اشکالات فراوانی بود. عده‌ای که این آیین نامه را به نگارش درآودند می‌خواستند، اتاق ایران همیشه در سیطره آنها بماند.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک ایران و عراق، تاکید کرد: نکته مهم دیگری که در زمینه تائید صلاحیت سلاح ورزی مطرح می‌شود، تاخیر در ارسال عدم صلاحیت است، اما مراجع ذی صلاح چندین بار پیش از انتخابات تاکید کرده‌اند صلاحیت نامبرده تائید نشده است.

وی افزود: عده‌ای در دولت تصمیم داشتند، ماجرا را با کدخدامنشی حل کنند که ورود وزاری اقتصاد، صمت و کشاورزی و تشکیل جلسه شورای عالی نظارت در روز گذشته، در نهایت منجر به تصمیم برکناری سلاح ورزی شد.

حسینی با تاکید بر اینکه آیین نامه نوشته شده نمی‌تواند خلاف قانون باشد، ادامه داد: مراجع ذی صلاح در بحث اعلام صلاحیت موعد یک ماهه را برای اعلام رد یا تائید صلاحیت افراد بیان کرده‌اند، اما آیین نامه انتخابات اتاق مدت ده روز را ملاک عمل قرار داده است.

عضو اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته و با توجه به حواشی مختلف، جایگاه اتاق در تصمیم سازی‌های اقتصادی در کشور به شدت تضعیف شده است و شورای عالی نظارت باید هرچه سریعتر انتخابات بعدی را برگزار کند.