فناوری‌های ایران در حوزه آب و فاضلاب به هیات کنیایی معرفی شد

کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آب و فاضلاب، دستاوردهای حوزه آب و فاضلاب را به هیات کنیایی معرفی کرد.

به گزارش کنکاش فردا، کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آب و فاضلاب نشستی با حضور جمعی از فعالان فناور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برگزار کرد که در آن هیئتی ۱۰نفره از کنیا نیز شرکت داشتند.

عبدالرضا مجدالدین مدیر کل دفتر هماهنگی دانش، صنعت بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این نشست هدف از شکل‌گیری کانون‌ هماهنگی دانش، صنعت و بازار آب و فاضلابپ را تکمیل زنجیره ایده تا بازار در حوزه‌های مختلف فناوری و صنعت دانست و گفت: این کانون‌ها که در ابتدا با استفاده از ظرفیت‌های دولتی تاسیس شدند، مسیر خود را با تمرکز بر بخش خصوصی اصلاح کردند.

وی با اشاره به بازارسازی و رفع نیازهای فناورانه به عنوان محوری‌ترین فعالیت کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازاردر دور جدید، ادامه داد: این کانون‌ها در حوزه‌های حیاتی و راهبردی شکل می‌گیرند و ناظر به توسعه بازار و رفع نیازهای فناورانه، ظرفیت لازم برای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده را فراهم می‌کنند.

وی کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آب و فاضلاب را یکی از همین کانون ها برشمرد و افزود: در حال حاضر کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار حوزه آب و فاضلاب، در کنار ۲۵ کانون دیگر، در مسیر توسعه بازارهای داخلی و بین‌المللی، رفع نیازهای فناورانه و هم‌افزایی میان فعالان این حوزه فعال است.

ایجاد زیست‌بومی برای فعالان دانش صنعت و بازار آب و فاضلاب

در بخش دیگری از این نشست علی اصغر قانع رئیس کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار آب و فاضلاب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برنامه‌های این کانون برای بازارسازی و ارائه توانمندی‌های فناورانه ایران‌ساخت در ابعاد بین‌المللی گفت و ادامه داد: این کانون که نهادی غیر انتفاعی بوده و زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعال است، تلاش می‌کند ضمن هم‌افزایی همه ارکان صنعت آب و فاضلاب، دانش این حوزه را به فناوری پیوند دهد و راه‌کارهای اثربخشی را برای حل مشکلات این صنعت ارائه کند.

قانع، با اشاره به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فعال در حوزه آب و فاضلاب رفع موانع پیش روی توسعه فناورانه و مسایل موجود در صنعت آب و فاضلاب از دیگر اهداف ایجاد این کانون است.

وی ایجاد تعامل و هم‌افزایی میان بخش‌های اثرگذار زنجیره دانش تا محصول این حوزه را یکی از مهم‌ترین اهداف کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار این حوزه دانست و گفت: شکل‌دهی و توسعه نظام ملی نوآوری در کنار کمک به بهبود تعامل میان نهادهای عرضه و تقاضای فناوری‌های مرتبط را دنبال می‌کند.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آب و فاضلاب از قابلیت‌های رقابتی شرکت‌های داخلی فعال در این حوزه گفت و ادامه داد: این کانون با ایجاد مزیت رقابتی مبتنی بر فناوری و نوآوری در سطح بنگاه‌های تولیدی و خدماتی و بهبود فضای کسب‌وکار کشور در حوزه آب و فاضلاب زمینه را برای بازارسازی داخلی از یک سو و ایجاد بازار در ابعاد بین‌المللی ایجاد کرده است. بر همین اساس، نیز با هماهنگی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فعال در حوزه آب و فاضلاب، بستری ایجاد شد که دستاوردهای ایران‌ساخت به مسئولان و مشتریان بالقوه این فناوری از کشور کنیا معرفی شود.