قدیمی ترین خودروساز جهان تغییر نام داد

پس از ۲۵ سال،« دایملر» نام شرکت خود را برای افزایش سوددهی تغییر داد.

به گزارش کنکاش فردا، از اول فوریه، خودروساز آلمانی دایملر AG به طور رسمی نام خود را به گروه AG مرسدس بنز تغییر می‌دهد. تغییر نام تجاری این شرکت هفته گذشته اعلام شد به طوری که گفته می‌شود این امر آخرین مورد از یک رشته تغییرات ساختاری برای این خودروساز خواهد بود.

سال گذشته، این شرکت اعلام کرد که خط تولید کامیون و اتوبوس خود را که به نام Daimler Truck AG است، منحل خواهدکرد. ساختار جدید شرکت دایملر اکنون به طور جداگانه در بورس اوراق بهادار فرانکفورت پذیرفته شده است. این اقدام که توسط سهامداران دایملر AG در ماه اکتبر تصویب شد، منجر به ایجاد دو شرکت مستقل شد که هر کدام مدیریت و رئیس خود را به صورت جداگانه دارند.

انتظار می‌رود این تغییر نام شرکت به آن کمک کند تا ارزش دارایی‌های سهامداران خود را بالا ببرد و از پتانسیل کامل تجارت خود در آینده‌ای با ماشین‌های با آلایندگی صفر و مبتنی بر نرم‌افزار استفاده کند.

اولاً کالنیوس، مدیرعامل دایملر هفته گذشته گفت: “ما شانس واقعی برای افزایش چند برابری تولیداتمان را داریم.”

طبق گزارش‌ها، این شرکت در سال گذشته بیش از ۲.۴ میلیون خودرو و ون را با وجود کمبود عرضه تراشه‌های بزرگ که سراسر صنعت خودرو را به زانو درآورده بود، فروخت. علاوه بر این، طبق گزارش‌ها، دایملر رکورد فروش را به نام خود به ثبت رساند.

این خودروساز اکنون به دنبال تغییر خط تولید خودروهای خود به خودروهایی است که تا سال ۲۰۳۰ با موتورهای الکتریکی کار می‌کند و به تدریج به سمت فروش مستقیم محصولات خود برای کنترل بهتر قیمت‌ها و افزایش درآمد خالص به ازای هر خودرو و همچنین خدمات دیجیتالی ناشی از آن برود. از طرف دیگر به دنبال آن است که بین سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۶ حدود ۶۸ میلیارد دلار برای تحول خودروسازی خود خود هزینه کند.

در سال ۱۹۹۸، دایملر-بنز AG با شرکت کرایسلر ادغام شد و به دایملر کرایسلر تبدیل شد. زمانی که دایملر کرایسلر را در سال ۲۰۰۷ به سربروس فروخت، این شرکت نام خود را به دایملر AG تغییر داد.