معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

مشارکت ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزارها

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، طرح جهش تولید در دیمزارها را نمونه بارز افزایش تولید با مشارکت مردم و کشاورزان برشمرد و گفت: ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزارها مشارکت دارند.

به گزارش کنکاش فردا، «علیرضا مهاجر» با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت مردمی در افزایش تولید کشاورزی موثر است، افزود: ۷۰ درصد تولیدات کشاورزی مربوط به حوزه زراعت است و این معاونت در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نقش هدایت، برنامه‌ریزی و پشتیبانی را با سپردن کار به دست مردم ایفا می‌کند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها را مشارکت حداکثری مردم در امنیت غذایی کشور دانست و اظهار داشت: در این طرح با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بیشترین محصول اساسی از مزارع دیم کشور برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: در این طرح ۴۵۰ هزار کشاورز سراسر کشور با همکاری کارشناسان و فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی در سطح پنج میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم، انواع محصولات اساسی مانند گندم، جو، دانه‌های روغنی، حبوبات و علوفه کشت می‌کنند.

مهاجر، بار دیگر بر نقش بی‌بدیل مردم در انجام امور اشاره کرد و گفت: جهش در کشاورزی یعنی افزایش چشمگیر تولید و این مهم جز با حضور و مشارکت مردم قابل دستیابی نیست.