به گزارش کنکاش فردا، مهدی رادمنش در حاشیه نمایشگاه صنعت خودرو با اشاره به حواشی ایجاد شده در روزهای اخیر در مورد اینکه ایرانخودرو برای خودروی ریرا برقی خود اگزوز نصب کرده، اظهار داشت: خروجی اگزوز بهکار رفته روی خودرو برقی ریرا ایرانخودرو اصطلاحا فیک اگزوز (fake exhaust) یا اگزوز نمایشی است. کاربرد این قطعه برای بهبود استایل یا طراحی خودرو است که حس زیبایی بیش تری به این محصول بدهد.
وی با بیان اینکه خودرو حاضر در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، نسخه پروتوتایپ است و هنوز به مرحله تجاریسازی نرسیده، اضافه کرد: در مورد تعبیه اگزوز فیک در طرح نهایی محصول ری را براساس بازخوردهای دریافتی از سوی مخاطبان و راهبردهای توسعهای ایران خودرو تصمیمگیری خواهد شد.
رادمنش واکنش دریافتی از سوی مردم برای اگزوز فیک در ری را را فرصتی برای معرفی این محصول جدید به عنوان نخستین خودرو برقی طراحی شده توسط متخصصان ایران خودرو برشمرد و گفت: انتشار محتواهای مختلف مثبت و منفی در شبکههای اجتماعی، این پیام را برای مخاطبان در سطح جهانی منتقل کرد که صنعت خودرو ایران به سطحی از بلوغ و توانمندی دست یافته که میتواند هم پای فناوری روز جهانی حرکت کند و در زمینه دانش فنی طراحی و تولید خودروهای برقی حرفی برای گفتن داشته باشد.
به گفته معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایرانخودرو، استفاده از فیک اگزوز روی خودروهای برقی موضوعی تجربه شده در حوزه خودروهای برقی در سطح جهانی است، اضافه کرد: پیش از این، خودروسازان شناخته شده جهانی همچون مدل EQS SUV مرسدس بنز، باموi4، پورشه و … نیز از فیک اگزوز برای بهبود استایل و طراحی خودرو، در برخی محصولاتشان استفاده کردهاند.
رادمنش با تاکید بر اینکه ایرانخودرو به عنوان تنها تولیدکننده داخلی که به صورت جدی در فرآیند طراحی، مهندسی و تولید خودرو برقی ورود کرده خوشحال است که بههرحال به بهانه حاشیههای ایجاد شده، بخش جدیدی از جامعه مخاطبان نیز با مفهوم خودروهای برقی و توان تولیدکننده ایرانی در به ثمر رسیدن این خودروها در کشور آشنا شدند، ادامه داد: به هرحال طبیعی است که ورود هر گفتمان جدیدی در صنعت در ابتدا ممکن است با مراحل انکار توان داخلی، تمسخر آن و در نهایت پذیرش و استفاده از محصولات همراه شود. ایرانخودرو به عنوان پیشران و پرچمدار تولید خودروهای برقی در کشور از شکل گرفتن فضای گفتوگو در این باره و انتقاد سازنده متخصصان مرتبط با حوزه طراحی محصول استقبال میکند، حواشی ایجاد شده نیز فرصتی برای ایران خودرو ایجاد کرد تا توانمندی خود در عرصه خودروهای برقی را به مخاطبان بیش تری نشان دهد.
به گفته وی، ایرانخودرو به عنوان تولیدکننده پیشرو در عرصه خودروهای برقی، پذیرفته است که ورود این فناوری جدید به کشور نیاز به فرهنگسازی دارد، بنابراین از اینکه در این حوزه، هزینههای معنوی این فرهنگسازی را بر عهده داشته باشد، اگر در نهایت به نفع منافع ملی و استفاده مصرفکنندگان ایرانی از محصولاتی با کیفیتتر باشد، استقبال میکند.
اظهارات رادمنش درحالی مطرح میشود که در روزهای گذشته موج گستردهای در شبکههای مجازی داخلی و خارجی به ویژه در سطح رسانههای معاند شکل گرفته بود که ایرانخودرو در طراحی خودرو برقی ریرا به اشتباه از اگزوز استفاده کرده است. جالب اینجاست که برخی افراد شناخته شده و حتی نمایندگان مجلس نیز بدون کم ترین تحقیق و بررسی با این موج همراه شدند و همسو با فضای ایجاد شده از سوی تحقیرکنندگان تولید ایرانی بر این موج سوار شدند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
هلدینگ صنایع و معادن غدیر انتشار تصویر ساختگی در فضای مجازی و انتساب آن به سید ابوتراب فاضل توسط برخی ترولهای مجازی را تكذيب كرد.
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: ارزش صادرات محصولات معدنی و صنایع معدنی در سال گذشته برای نخستین بار به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار رسید.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چوب، تخته و فرآوردههای خام چوبی گفت: تولیدات صنایع چوب با کیفیت است و ایران در تولید امدیاف رتبه نهم جهان را دارد.
تولید و مصرف فولاد از اهمیت فراوانی در بهبود و ترقی ساختارهای اقتصاد جوامع مختلف برخودار است و در حالی که بیش از هر زمان دیگری بر حرکت به سوی اقتصاد معدن و صنایع معدنی به جای نفت تاکید میشود، توسعه این صنعت میتواند نقش بسزایی در رشد اقتصادی کشورها ایفا کند.
دیدگاه بسته شده است.