مطابق وعده وزیر ارتباطات در دهه مبارک فجر

میزان پوشش در طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها به ۶ میلیون خانوار رسید

مطابق وعده وزیر ارتباطات، با افتتاح پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در سه شهر میبد، بافق و حمیدیا استان یزد میزان پوشش از ۶ میلیون خانوار در سراسر کشور فراتر رفت.

به گزارش کنکاش فردا، در پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهرهای میبد، بافق و حمیدیا که از طریق اپراتور پیشگامان اجرا شده، بیش از ۱۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری دولتی و خصوصی صورت گرفته تا دسترسی بیش از ۵۳ هزار خانوار به سرعت های چندصدمگابیتی اینترنت فراهم شود. وزیر ارتباطات همچنین ضمن بازدید از روند احداث این پروژه در شهرستان یزد، ۲۹۹ پروژه ارتباطی این استان را که با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۲۵ میلیارد تومان احداث شده را نیز افتتاح کند.

از جمله این پروژه‌ها می‌توان اشاره کرد به راه اندازی سه سایت ۵G تلفن همراه در شهر یزد، احداث ۱۵ سایت ارتباطی در بخش روستایی، راه‌اندازی باجه‌های پست بانک روستایی در شهرک صنعتی، عقدا و ترک آباد و همچنین فاز دوم توسعه شبکه IP ملی در این استان که افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت را در استان به‌مراه دارد.

علاوه بر آن، وی ضمن بررسی کیفیت پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهرهای میبد و یزد و حضور در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهر اردکان، از خط تولید فیبرنوری در مجموعه کارخانجات کابل های مخابراتی شهید قندی نیز بازدید می کند.

در همین رابطه همزمان با سفر وزیر ارتباطات به استان یزد و افتتاح و صددرصدی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در سه شهر بافق، میبد و حمیدیا در این استان، میزان پوشش فیبرنوری در سراسر کشور از ۶ میلیون خانوار فراتر رفت.

ایجاد ۶ میلیون پوشش در پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها درحالیست که هم اکنون این پروژه در بیش از ۲۰۰ شهر در تمام استان های کشور در دست اجراست و وزیر ارتباطات نیز در سکوی بومی ویراستی اعلام کرده بود که تا پایان دهه فجر، رسیدن به شش میلیون خانوار و کسب و کار تحت پوشش را جشن خواهیم گرفت.

در پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارهای شهرهای میبد، بافق و حمیدیا به ترتیب ۴۸، ۱۳ و ۳۵ کیلومتر عملیات اجرایی صورت گرفته و بیش از ۵۳ هزار خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته‌اند.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابتدای دی ماه نیز با حضور رئیس جمهوری، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان گلستان افتتاح شد تا تمام ۳۷ شهر این استان به عنوان نخستین استان کشور به صورت کامل تحت پوشش فیبرنوری قرار گیرد.

بر اساس برنامه وزارت ارتباطات تا پایان دولت باید ۲۰ میلیون خانوار در کشور تحت پوشش فیبرنوری قرار گیرند که در پایان برنامه هفتم توسعه این ۲۰ میلیون پوشش باید به ۲۰ میلیون اتصال برسد.