معاون وزیر صمت

نورد گرم ۲ و نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی فولاد مبارکه، از پروژه‌های شاخص ملی است

معاون وزیر صمت اعلام کرد: ابرپروژه‌های شاخص و ملی در فولاد مبارکه همچون نورد گرم ۲ و نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی در حال اجرا است که هر یک در جایگاه خود تأثیر قابل توجهی بر توسعه صنعت فولاد و تأمین انرژی دارد.

به گزارش کنکاش فردا، از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، محمدرضا موثقی نیا که امروز به همراه معاونان و مدیران ایمیدرو از خطوط تولید فولاد مبارکه بازدید کرد، افزود: خط‌نورد گرم شماره ۲ و پروژه نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی از پروژه های شاخص این مجموعه به شمار می رود.

وی گفت: پروژه نورد گرم شماره ۲ با همت مدیران این مجموعه و سایر عوامل هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد تا کشور را از واردات بسیاری از محصولات بی‌نیاز کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فولاد مبارکه در حوزه‌های استفاده بهینه از منابع انرژی و آب نیز اقدامات مؤثری انجام داده است، عنوان کرد: پیشرفت پروژه‌های توسعه در فولاد مبارکه از جمله احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی قابل توجه است و به‌ زودی فاز نخست این نیروگاه وارد مدار می‌شود.

وی افزود: این پروژه نه تنها از بار موجود روی شبکه می کاهد، بلکه تا حد زیادی فولاد مبارکه را از وابستگی به برق شبکه سراسری بی‌نیاز می‌سازد و درعین‌حال با بهره‌برداری از این نیروگاه شرایطی فراهم خواهد شد که این شرکت بدون توقف‌های ناشی از کمبود و محدودیت‌های حوزه انرژی بتواند همچنان با قدرت به کار تولید همت گمارد.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: بازدید از فولاد مبارکه به‌خوبی گواه این است که طی چند سال اخیر اقدامات موثری در زمینه‌های تولید و توسعه صنعت فولاد انجام شده است. به‌ویژه اینکه در بعضی از موارد این فولادساز همسو با تکنولوژی جهانی در حال حرکت است.