هفت میلیارد ریال برای آبرسانی روستای بانلکان هلیلان هزینه شد

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت هلیلان گفت: بیش از هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای پروژه انتقال آب روستای بانلکان این شهرستان با حمایت بنیاد مستضعفان بمنظور محرومیت زدایی هزینه شده است.

به گزارش کنکاش فردا، احمد همتی دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت هلیلان ایرنا اظهار داشت: مردم روستای بانلکان به دلیل خراب‌ شدن مخزن از نعمت آب آشامیدنی محروم و با اجرای این پروژه آرزوی دیرینه آنان پس از سال‌ها محقق شد.

وی افزود: آب آشامیدنی این روستا در گذشته از طریق تانکر تهیه می‌ شد و مردم روستا بویژه در فصل تابستان با مشکلات زیادی مواجه بودند.

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت هلیلان ادامه داد: بمنظور توجه ویژه نهادهای انقلاب اسلامی به مناطق محروم با حمایت بنیاد مستضعفان و توسط نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی هلیلان بررسی میدانی از چشمه‌های موجود، پروژه حیاتی خط انتقال از چشمه تا مخزن روستا به طول یک کیلومتر آغاز و به موازات آن شبکه لوله کشی داخل روستا به طول ۲ کیلومتر بازسازی شد.

همتی در خصوص اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های روستای بانلکان هلیلان تاکید کرد: برای این پروژه ها بیش از هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، نهاد آبادانی و پیشرفت هلیلان (بنیاد علوی) اوایل شهریور ماه سال ۹۸ افتتاح شد که مهم‌ترین هدف این نهاد محرومیت زدایی این شهرستان در قالب اجرای طرح‌های زیرساختی، عمرانی، اشتغالزا و اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.

شهرستان تازه تاسیس هلیلان به همراه ملکشاهی جزو شهرستان‌های هدف آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان کشور است.