وزیر ارتباطات روش‌های مسدودسازی پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم را اعلام کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه اینستاگرام خود عنوان کرد: با شماره‌گیری کد #۸۰۰* یا تماس با واحد ارتباط با مشتریان اپراتورها می‌توانید مسدود یا فعال‌سازی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را از سرشماره‌های پیامکی درخواست کنید.

به گزارش کنکاش فردا، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پستی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی عنوان کرد: «حتما شما هم گاهی از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی از شماره‌های شخصی کلافه می‌شوید. محتوای برخی از این پیامک‌ها، غیرمجاز و برخی هم کلاهبرداری است و این پیامک‌ها گاهی هم از طریق سیم‌کارت‌های شخصی تلفن‌همراه یا خطوط تلفن ثابت ارسال می‌شن.»

وی اظهار داشت: «با شماره‌گیری کد #۸۰۰* یا تماس با واحد ارتباط با مشتریان اپراتورها می‌توانید مسدود یا فعال‌سازی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را از سرشماره‌های پیامکی درخواست کنید.»

زارع‌پور همچنین در خصوص اقدامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال جاری به منظور پیشگیری از ارسال انبوه پیامک‌های مزاحم موارد زیر را عنوان کرد:

  • شناسایی ۳۱۷۲۸ خط شخصی و سرشماره متخلف از طریق سامانه کشف تقلب و گزارش‌های مردمی به سامانه پیامکی ۱۹۵
  •  الزام اپراتورها و فعالان ارسال پیامک انبوه به تشدید نظارت
  • اصلاح قراردادها و درج جرایم بازدارنده و نیز احراز هویت دقیق متقاضیان ارسال پیامک انبوه
  • شناسایی عوامل متخلف فروش سیم‌کارت‌های شخصی برای ارسال پیامک انبوه و قطع دسترسی آن‌ها و طرح دعوی در محاکم قضایی

وی خاطرنشان کرد: «در صورتی‌که با وجود مسدودسازی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، همچنان پیامک‌هایی با محتوای نامناسب دریافت می‌کنید، این تخلف را با ارسال شماره خط ارسال‌کننده به سامانه پیامکی ۱۹۵ گزارش کنید.»

زارع‌پور همچنین، متقاضیان امور تبلیغاتی یا سایر امور نیازمند به ارسال پیامک انبوه را ملزم به استفاده از پنل‌های دارای مجوز ارسال پیامک انبوه دانست.

لازم به ذکر است پس از شماره‌گیری کد #۸۰۰* و انتخاب گزینه «قطع پیامک تبلیغاتی»، پیامکی برای شما ارسال خواهد شد که اطلاع از بررسی درخواستتان پس از ۲۴ ساعت می‌دهد.