پیش بینی فروش ۵۱۹ میلیارد تومان در دتولید

براساس پیش بینی‌ها دتولید تا پایان سال ۵۱۹ میلیارد تومان محصولات دارویی می فروشد که در چهار ماهه ۱۵۸ میلیارد تومان آن محقق شده است.

به گزارش کنکاش فردا، یکی از مهمترین برنامه های شرکت تولید دارو با نماد دارو افزایش تولید است گزارش ماهانه دتولید نشان می دهد که در تیر امسال موفق به فروش ۴۸ میلیارد تومان محصول شده که نسبت به ماه گذشته رشد ۲۵ درصدی داشته است.
میانگین فروش ماهانه شرکت تا پایان این ماه مبلغ ۳۹ میلیارد تومان بوده که فروش این ماه نسبت به میانگین فروش ماهانه ۲۲ درصد بیشتر بوده است.
مجموع فروش شرکت در سال مالی امسال مبلغ ۱۵۸ میلیارد تومان بوده است.
شرکت در آخرین برآورد خود، پیش بینی فروش ۵۱۹ میلیارد تومانی با حاشیه سود ناخالص ۲۸ درصدی برای سال مالی ۱۴۰۲ را داشته که توانسته تا پایان تیر امسال حدود ۳۰ درصد بودجه خود را از لحاظ مبلغ فروش، پوشش دهد.
در سال مالی گذشته، دتولید ۱۲۷ میلیارد تومان سود ناخالص و ۲۹ میلیارد تومان سود خالص داشته است، از این رو پیش بینی می شود که بعد از افزایش سرمایه به دلیل تاثیر در سرمایه در گردش و پروژه های شرکت، سودسازی آن افزایش یابد.
شرکت در سال گذشته، ۱۷۵ مورد افزایش قیمت محصولات دارویی داشته و در سال مالی مورد گزارش، افزایش شدید قیمت مواد و هزینه‌های تولید، عدم امکان خرید اعتباری از شرکای خارجی، محدود شدن منابع خرید مواد اولیه و حذف ارز ترجیحی و افزایش شدید نرخ ارز از مشکلات صنعت دارو در سال بوده است.

سال گذشته کاهش توان تأمین مواد برای تولید به دلیل مشکلات نقدینگی، توقف تکلیفی خط تولید مایعات برای بازسازی، تخصیص ارز نیمایی، عدم تخصیص به موقع ارز، انباشت برخی محصولات در پخش‌ها و داروخانه‌ها و افت تقاضا از چالش‌های دتولید بوده است.