۸۰ درصد مواد اولیه صنعت چاپ کشور وارداتی است

تهران- ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه داران گفت: ۸۰ درصد مواد اولیه صنعت چاپ وارداتی است اما وارد کنندگان با مشکلات بسیاری روبرو هستند.

به گزارش کنکاش فردا، احمد ابوالحسنی با بیان اینکه طی اقدامات صورت گرفته چند ماه اخیر سه قوه، با دستور رئیس مجلس شورای اسلامی مقرر شد مشکلات تعدادی از صنوف تاثیر گذار شناسی و سریعا اقدام به حل آنها آغاز گردد گفت : در این زمینه فعالان صنعت چاپ جلساتی با مدیران، مسئولان و صاحبنظران برگزار کرده و خواهان ادامه این جلسات هستند.

وی در ادامه افزود : چاپخانه داران یکی از مهم ترین صنوف کشور بوده که بر تمامی صنف های دیگر نیز تاثیر می گذارد، اما با این وجود به آن به چشم یک صنعت دیده نمی شود.

پرداخت وام به چاپخانه داران

رئیس اتحادیه چاپخانه داران گفت: مساله اعطای تسهیلات و وام ها به شاغلان این رشته به منظور نوسازی و تجهیز چاپخانه‌ها نیز یکی دیگر از خواسته های فعالان این رشته بوده که تا کنون رضایت بخش نبوده است.

ابوالحسنی تاکید کرد: در بخش صادرات نیز صنعت چاپ کشور می تواند بسیار به کمک کشور بیاید اما مشکلات و پیچیدگی هایی وجود دارد که عملا این کار را غیر ممکن نموده است همچنین حدود ۸۰ درصد مواد اولیه این صنعت از خارج از کشور وارد می شود اما در این بخش نیز وارد کنندگان این حوزه با مشکلاتی روبرو هستند.

وی ادامه داد: با این وجود، دولتمردان و مدیران کشور متوجه اهمیت صنعت چاپ در کشور هستند از اینرو در اکثر جلسات مهم و دیدارها نمایندگانی نیز از صنف چاپ حضور دارند.