استاندار تهران: ده‌ها طرح عمرانی نیمه کاره در استان وجود دارد، متخلفان را معرفی کنید

استاندار تهران با اشاره به وجود ده‌ها طرح عمرانی نیمه کاره از سالیان متمادی در این استان، گفت: مدیران، ناظران و پیمانکاران متخلف را معرفی کنید.

به گزارش کنکاش فردا،  علیرضا فخاری در دومین جلسه شورای فنی استان تهران با اشاره به ضرورت تکمیل طرح‌های عمرانی اظهار داشت: ضمن معرفی مدیران، ناظران و پیمانکاران متخلف، گزارش کار جدید با حضور دستگاه‌های مربوطه و نظارتی تهیه و ادامه اجرای طرح های نیمه کاره آغاز شود.

ده‌ها طرح عمرانی نیمه کاره از سالیان متمادی در استان تهران وجود دارد که ضمن معرفی مدیران، ناظران و پیمانکاران متخلف، گزارش کار جدید با حضور دستگاه‌های مربوطه و نظارتی تهیه و ادامه ساخت پروژه‌ها آغاز شود.

وی ادامه داد: برای تکمیل طرح‌های عمرانی، برنامه‌ریزی صورت گیرد و ردیف‌های بودجه نیز تکمیل شود تا پروژه‌ها نیمه‌تمام نماند.
فخاری با اشاره به لزوم پیگیری وضعیت طرح های عمرانی خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام استان ضروری است و این موضوع، با حساسیت‌ پیگیری شود.

استاندار تهران افزود: کمبود اعتبار از مهم‌ترین عوامل رهاسازی طرح های عمرانی است و طرح‌هایی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی برای ادامه ساخت و بهره برداری دارد، مشخص و در اسرع وقت تعیین تکلیف می‌شود.

فخاری ادامه داد: بهره برداری به موقع از طرح‌های عمرانی سبب جلوگیری از اتلاف منابع و محافظت از بیت المال می‌شود و همه ما در قبال عدم تصمیم گیری به موقع و شایسته، مسئول هستیم و عواقب آن نیز متوجه ما خواهد بود.

تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام استان ضروری است و این موضوع، با حساسیت‌ پیگیری شود.
در ابتدای جلسه، «سید محمدرضا گلدانی» رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از متمرکز کردن اجرای طرح های ساختمانی در ادارات کل «راه و شهرسازی» و «نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران» و منع ۱۶ دستگاه اجرایی از شروع طرحهای عمرانی خبر داد.
وی افزود: اجرای طرح های مطالعاتی فنی و اجرایی در راستای ارتقای کیفیت و کاهش هزینه و همچنین زمان اجرای طرح های عمرانی منطبق با سند نظام فنی و اجرایی کشور را از اقدامات انجام شده در راستای کاهش مشکلات موجود بیان کرد.