اجرای قانون خدمات دیجیتال اروپا برای ۱۹ سکوی بزرگ برخط آغاز شد

کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا گفت: اکنون ۱۹ شرکت تعیین شده اند که مشمول قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا هستند، گوگل، متا، توئیتر و تیک تاک شامل این قانون شده اند.

به گزارش کنکاش فردا، تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا گفت: پنج شرکت تابعه گوگل، دو واحد متا، دو کسب و کار مایکروسافت، توئیتر و علی‌اکسپرس از علی‌بابا از جمله ۱۹ شرکتی هستند که مشمول قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا هستند.

قوانینی که به عنوان قانون خدمات دیجیتال (DSA) شناخته می‌شود، شرکت‌ها را ملزم به مدیریت تهدیدات، انجام حسابرسی خارجی و مستقل، اشتراک‌گذاری داده‌ها با مقامات و محققان و همچنین تصویب یک منشور اخلاقی تا ماه آگوست می‌کند.

۱۹ شرکت بزرگ فناوری با حداقل ۴۵ میلیون کاربر فعال ماهانه شامل پنج شرکت زیرمجموعه آلفابت (گوگل‌مپ، گوگل پلی، سرچ گوگل، گوگل شاپینگ و یوتیوب)، دو واحد متا (فیس‌بوک و اینستاگرام)، دو شرکت مایکروسافت (لینکدین و بینگ)، توئیتر، پینترست، اسنپ‌چت، ویکی‌پدیا، تیک تاک، بوکینگ‌دات‌کام، زالاندو، علی‌اکسپرس متعلق به علی‌بابا، بازار آمازون و اپ‌استور اپل مشمول قانون خدمات دیجیتال اروپا می‌شوند.

برتون به خبرنگاران گفت: این ۱۹ سکوی آنلاین و موتورهای جستجو به طور سیستماتیک مرتبط شده اند و مسئولیت‌های ویژه‌ای برای ایمن‌تر کردن اینترنت دارند.

این شرکت‌ها باید اقداماتی را برای مقابله با اطلاعات نادرست، ارائه گزینه‌های بیشتر به کاربران و تضمین حفاظت موثر از کودکان افزایش دهند و در غیر این صورت با جریمه‌هایی به ارزش ۶ درصد از گردش مالی جهانی خود روبرو خواهند شد.

برتون گفت که در حال بررسی است تا ببیند آیا ۴ تا ۵ شرکت دیگر هم تحت این قانون قرار می‌گیرند یا خیر و انتظار می‌رود در چند هفته آینده درباره آن‌ها تصمیم گیری شود.

برتون سیستم تعدیل محتوای فیس بوک را به دلیل نقش آن در جریان‌سازی نظری و انتقادی درباره موضوعات کلیدی متمایز کرد. او گفت: اکنون که فیسبوک به عنوان یک شبکه اجتماعی بسیار بزرگ شناخته شده، متا باید سیستم را به دقت بررسی و در اسرع وقت آن آن را بهبود ببخشد.

شرکت‌های تعیین شده چهار ماه فرصت دارند تا از مجموعه کامل تعهدات جدید تحت قانون قانون خدمات دیجیتال (DSA) پیروی کنند.