شبکه گاز مناطق زلزله‌زده هرمزگان پایدار است

سرپرست روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران از پایداری شبکه گازرسانی و انتقال گاز در برابر زلزله ۵.۴ ریشتری امروز (دوشنبه، ۱۴ شهریورماه) در استان هرمزگان (شهرستان فین) خبر داد.

به گزارش کنکاش فردا، عباس اعظمی گفت: خوشبختانه شبکه و طرح‌های صنعت گاز، ابنیه و تأسیسات گازی در این استان‌ آسیب ندیدند و جریان گاز در مناطق زلزله‌زده پایدار است.

علیرضا عربلو، مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز هم اظهار کرد: ظهر امروز زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر در مرکز شهرستان فین در نزدیکی تاسیسات تقویت فشار گاز آبشیرین در منطقه ۶ عملیات انتقال گاز رخ داد که سبب نگرانی بسیاری از هموطنان در استان هرمزگان شد.

وی با اشاره به بازرسی‌ و بازدیدهای میدانی و استعلام از دیسپچینگ منطقه، بیان کرد: تاسیسات تقویت فشار گاز آبشیرین که در مرکز کانون زلزله ۵.۴ ریشتری قرار داشت دچار هیچ تنش و اخلالی نشده است و خط لوله ۲۴ اینچ سرخون – رفسنجان هم در وضع پایدار و ایمن قرار دارد.

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز ادامه داد: با توجه به زلزله‌های ادامه‌دار از پارسال تاکنون در استان هرمزگان، نشست‌های متعدد پدافند غیرعامل با هدف پایداری و انتقال ایمن گاز طبیعی برگزار و تمهیدها و تدابیر لازم اجرایی شده است.

عربلو گفت: تاسیسات تقویت فشار گاز آبشیرین در ۶۴ کیلومتری شهرستان بندرعباس قرار دارد که در آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ تحت تنش شدید زلزله ۶.۴ ریشتری قرار گرفت که با وجود تخریب قسمتی از ساختمان تاسیسات با سرعت عمل بالای کارکنان و خارج کردن به‌موقع واحدهای تاسیسات از سرویس و تخلیه به موقع آن در هنگام وقوع زلزله، از ایجاد خطرهای احتمالی جبران‌ناپذیر جانی و مالی جلوگیری شد.

کد خبر ۴۶۱۶۷۱