به گزارش کنکاش فردا، محمد رجب نژاد رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در مورد وضعیت مراکز تجاری اظهار داشت: در حال حاضر ۴۶ مرکز تجاری فعال داریم و برای تأسیس مرکز تجاری در کشور عربستان هم مجوز صادر شد که در شهر جده کار خود را آغاز کرده است. همچنین برای تأسیس مرکز تجاری در کشورهای قرقیزستان، مالزی و اندونزی نیز مجوز صادر شده است.
وی ادامه داد: مرکز تجاری مختص بخش خصوصی است و حتی شرکتهای زیرمجموعه نهادهای دولتی هم نمیتوانند مجوز مرکز تجاری بگیرند. معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در مکاتبهای با وزارت امور خارجه تاکید کرده که با مراکز تجاری همکاری و تعامل شود.
رایزن بازرگانی به عنوان یک دیپلمات کمی محدود است اما مرکز تجاری میتوانند بازاریابی کنند، مشاوره دهند و حتی قرارداد ببندد؛ به عنوان نمونه مرکز تجاری ما در ارمنستان، روسیه و قطر بسیار فعال هستند و به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کمک زیادی میکنند.
رجب نژاد به بخش آفریقا اشاره کرد و افزود: تعداد مراکز تجاری ما در آفریقا رو به افزایش است و در کشورهایی همچون نیجریه، اوگاندا، ساحل عاج، زیمبابوه، کنیا، الجزایر و… مرکز تجاری فعال داریم.
رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجاری سازمان توسعه تجارت ایران در مورد نظارت بر مراکز تجاری، گفت: برای دادن مجوز به مراکز تجاری یک موافقت اولیه به مدت یک ساله، ۶ ماهه و یا سه ماهه میدهیم. اولویت ما با کسانی است که هم سرمایه خوبی دارند و هم در کشور هدف مکانی همچون انبار، دفتر تجاری و… دارند. در این مدت دفاتر تخصصی سازمان توسعه تجارت ایران بر عملکرد مرکز تجاری نظارت میکنند و در صورتی که فعال نباشند مجوز مرکز ابطال میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کودکان یکی از موثرترین نقشها را در آموزش مسائل محیط زیستی در خانواده ایفا میکنند و ما برای آموزش آنها باید برنامه منسجم داشته باشیم.
رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضاییه گفت: یک مزیت مهم قانون جدید شوراهای حل اختلاف در جوار هم بودن شوراهای حل اختلاف با دادگاه صلح است.
ورودی صندوقهای قابل معامله در بورس بیتکوین در بحبوحه بازگشت قیمت، به ۱۵۰ میلیون دلار رسید.
رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون ایران، از پیگیری پیشنهاد تشکیل سازمان ملی فرش و صنایع دستی خبر داد و با تاکید بر لزوم استفاده از هوش مصنوعی در صنعت فرش دستباف، گفت: صنعت فرش نیاز دارد از ساختار سنتی در تولید، بازاریابی و شبکهسازی خارج شود و برای حضور در بازارهای مصرف از هوش مصنوعی استفاده کند.
دیدگاه بسته شده است.